• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • emsm
    FRU LILA skrev 2011-02-08 14:23:00 följande:
    Ja jag kan göra en under dagen om ni vill. Tråkigt att det inte går att skriva den upp vid trådstart så vi hittar den lättareRynkar på näsan
    Kan man bjuda in? (är rätt ny här så jag kan INGET)
  • Erica b

Okej skönt att höra, ja undrtar om ja hinner äggplock nästa vecka, de sa att ja ska komma på fre men nu ringde de o sa-höj dosen o ta 6 sprutor till o kom upp på måndag istället. Blir det ÄP v 8 då? ja hade ställt in mej på v 7......
    usch att två dagar kan va så jobbiga då! Larvig ja är menmen ;)

• emsm
    Erica b skrev 2011-02-08 14:26:40 följande:
    Okej skönt att höra, ja undrtar om ja hinner äggplock nästa vecka, de sa att ja ska komma på fre men nu ringde de o sa-höj dosen o ta 6 sprutor till o kom upp på måndag istället. Blir det ÄP v 8 då? ja hade ställt in mej på v 7......
    usch att två dagar kan va så jobbiga då! Larvig ja är menmen ;)
    Äggplock kan ju bli tis o lr ons om du har tur. Jag va o räknade ägg en fredag och fick äggplocktid på tisdagen sen....
  • pållan

ensm: Tack! Förstår att "sprutfasen" kändes kort efter fem veckors nedreglering! Jag är rastlös utan nedreglering, efter bara fem dagar Vill ju veta om det finns några ägg inne i de där blåsorna och framför allt vill jag äntligen bli gravid! 

Erica b: vad många blåsor, grattis!Och vilka fina, jämna storlekar!  Känner du av det mycket? Jag känner mig ganska öm om magen med "bara" 11 äggblåsor...

FRU LILA: Kul med listan, jag har skrivit dit mig! Och skönt att höra att man blir bra omhändertagen på äggplocket, det är ju lite nervöst.

• Erica b

Tack =)
    Ja hoppas på ägplock nästa vecka nudå om de blitt upp till10 mm på 6 sprutor så måste ju 6 sprutor till med högre dos dessutom ge några store fetingar nästa vecka. Bara att vänta igen då! =) Inget ä som väntans tider ;)

• Cathy

pållan; har haft lite ömma bröst sedan i fredags, är rädd för att det är pms...Efter att jag tagit prog vaggisar nu i fem cykler har jag blivit av med mina pms symptom dvs ömma bröst. Men nu har jag det, stickan visar neg. så tyvärr tror jag att mensen är på väg..
    Toppen att du fått ner ditt värde till 2,7! Och nu har det säkert sjunkit ytterligare! Jag tog 75 efter några veckor på eget bevåg, för jag kände ingen skillnad men när jag gick upp i 75 så märktes det. Så antagligen därför hade jag gått ner i 0.5 efter bara 5 veckor. Jag ska ta ett nytt prov nu i veckan, är ju nyfiken på om det är på lämplig nivå och att det inte sjunkit för mycket, det är inte bra heller. Har ätit levaxin i 9 veckor nu.
    Oroa dig inte, det kommer att gå så bra på ÄP! Du har många äggblåsor så många chanser till toppägg! Kul!

glimra; hoppas att du kan sätta igång direkt men det är tydligt att de har många patienter nu så det kan hända att du får vänta en cykel. Bara du är beredd på det..för det var inte jag och därför blev jag så oerhört ledsen igår. Hade inte räknat med att jag får vänta en månad och så ska jag ha långa metoden. Jag håller tummarna för att du kan börja direkt!!

Erica b; toppen med sååå många äggblåsor! Och jämna i storlek! Jag har alltid haft sån svår pms (olika både psykiska och fysiska symptom över åren bl a humörsvängningar etc) så därför fasar jag väl för nedregleringen..även om nedregleringen inte innebär pms men ändå. Fördelen med nedregleringen är ju att äggblåsorna blir jämnare i storlek. Jag skulle ändå vilja köra kort metod som pållan Flört

Hej tjejer, hur många gånger har ni varit på VUL under sprutfasen?

KRAM

• pållan

Erica b: ja ytterligare 6 dagar med högre dos borde verkligen ge rejält resultat, det låter som att du kommer slå rekord på ÄP

Cathy: vad tråkigt att du har testat negativt och tror att det är PMS du känner av. Jag tänker ändå hålla tummarna ända tills det är riktigt kört!  Det låter som att 75 är rätt levaxindos för dig, om du både känner dig bättre och har fått ner värdet så mycket. Jättebra! Men skönt att gå och kolla igen så det håller sig på rätt nivå. Jag ska också ta tag i det där.  Blev lite bekväm av att gå på Sophiahemmet där de hade koll på allting åt mig, nu måste jag vara mera aktiv själv Och tack, det känns ju egentligen bra inför ÄP! Ska bli spännande att få veta resultatet från blodprovet imorgon, förhoppningsvis får jag ett preliminärt datum för ÄP då. 

• Nelia10
    Erica b skrev 2011-02-08 13:46:50 följande:
    Inge fara med nedreglering, ja hade lite biverkningar men det var helt hanterbart! va inte orolig! Lite biverkningar är bra för annars går man o inbillar sej att man INTE är nedreglerar o man vill ju inte hålla på i 2 månader sm vissa stackare fått göra! O när du sätter igång går allt så sjukt fort!
    g l i m r a skrev 2011-02-08 11:04:01 följande:
    Hej alla.. Väntar fortfarande på första besöket 9/3 känns som en evighet dit:( nån som kan berätta vad som händer första gången?
    jag fick en kort info om allt o vilken metod de tänkt ut för oss, sen fick ja göra ett vaginalt ultraljud där de konstaterade att ja tränat bort min PCO(?) Satte startdatum, gick hem. Ta med frågor du har på ett papper! Du glömmer när du sitter där! =)

Jag har tagit 6 sprutor monopur -24 äggblåsor funna idag,12 i varje äggstock =) 7-10 mm stora.
    Ska öka dosen menopur till 225 enheter om dagen  o upp till RMC på fredag den 11 feb igen.
    Ja va inne o ute på 10 min idag, de är inte lika stressade när man plockar ägg va, huga??

kämpa på!!

Kramis <3
    men höjer de din dos när du har så många äggblåsor??? Låter ju galet med tanke på överstimulering
  • g l i m r a

Cathy: nej va e de du säger.. Vill inte vänta mer:( men lika bra o förbereda sig då så man slipper bli jätte besviken.. Hatar denna väntan så himla mycket. Imorgon är det 4 veckor till första besöket..

Svar på tråden rmc linköping - ivf