Cathy skrev 2011-02-09 11:19:57 följande:
Jag har en så dålig dag idag! Pratade med RMC, frågade om jag kan byta till korta metoden och det går men när jag ringer vid nästa mens (Hoppas dock att den inte kommer

) kan de neka mig möjligheten att börja då! Grrrr, jag blir så irriterad. Jag vet, jag kommer inte ifrån tanken att vilja köra korta metoden...Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Ta risken med sprayen eller med att få vänta kanske en extra månad? Ni tycker säkert att jag är knäpp men jag fasar verkligen för nedregleringen...ÄP och allt det andra känns lätt som en plätt men nedregleringen gör inte det..
Vad ska jag göra???
pållan; testade negativt imorse, igen..Jag har gått ner i dosen, hade lite hjärtklappning och tror att värdet hade gått ner för mycket. Tog ett nyt prov idag, nästa vecka vet jag vad jag ligger på. Har du fått veta varför ditt TSH gått upp? Det har inte jag, så jag vet inte om jag behöver äta det i all framtid. Läste att TSH kan gå upp om man tar östrogenpreparat...som jag gjorde i samband med två inseminationer. Samtidigt sjunker progesteronet, vilket hos mig visade sig som spottings. Ja, det har varit super på Sophiahemmet!! Dom är så snälla där! Håller tummarna för dig! Hoppas du får idag ett datum för ÄP! kram
Jo förresten pållan, vissa har du tagit puregon nu? Vilken dos?
glimra; jo tyvärr, det finns en risk att du får vänta...Så kanske bättre att förbereda sig för det så om du kan börja direkt blir du bara positivt överraskad

ja skulle definitivt kört långa metoden men ja tyckte det va så himla jobbigt att vänta, fått vänta i så många år så en endaste dag till kändes som döden, mådde skit av väntandet. men ja va ju inte så rädd för nedregleringen, min sambo va räddare ;) ja har fruktansvärd PMS vanligtvis o både har o inte har PCO(en läkare satte diagnos o en annan ville ta bort den?) så ja va beredd på det värsta o fick nästan ingenting. helt hanterbart!
Huvudsaken är att du gör det du känner är rätt för det viktigaste av allt är ju att vi mår bra, tar hand om oss själva så våra kroppar mår så bra de kan för då tror ja att ett litet ägg fäster lättare!
Kram