• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Nelia10
    FRU LILA skrev 2011-03-14 11:00:38 följande:
    Har idag varit på VUL, har nu sprutat i 6 dagar. Det var inte så lugnande som jag ville att det skulle vara. Jag hade ungefär samma antal äggblåsor som förra gången 25-30 stycken. Några stycken hade växt till sig mer, 10 stycken kanske. Läkaren tyckte det såg pco-aktigt ut och frågade om jag hade regelbunden mens och egen ägglossning, svar ja. Men hon sa att det såg ut så men det finns undantag så det behövde inte vara det. Har inte under dessa 4 år vi försökt hört det tidigare. Men jag vill inte fokusera på detta men tankar ger det ju. Ska fokusera på det bra med detta försök, att det finns äggblåsor i alla fall och hoppas på det bästa.
    Läkaren sa att det kunde se ut som det men att det finns undantag och alla reagerar ju olika på hormonerna och nu har jag ju lägre dos på sprutorna än förra gången. Det finns många blåsor men det inga som vill ta över och växa så smycket mer än några andra. Det gav mycket tankar och jag hade nära till tårar på vägen hem därifrån. Men nu ska jag ändå hoppas på det bästa och vänta på samtal för vidare instruktioner i denna behandling innan jag börjar tänka mer negativt. Det finns ju ägg i alla fall och det är ju bra?Tungan ute
    Skulle det vara så att du har PCO så brukar det ju vara god kvalité på äggen och stora chanser att bli gravid
    Hoppas allt kommer gå bra och lycka till, håller tummarna för dig! 
  • FRU  LILA

RMC ringde precis. Sprutor med samma enhet idag, tisdag och onsdag. Nytt VUL torsdag. Nu känner jag mig lugn i alla fall. Skönt att skriva här och avreagera sig med de första tankar man har. Först upp som i atomer och nu ner på jorden igenTungan ute

• g l i m r a

Fru Lila: det är det som är underbart med denna tråden att man kan skriva vad som:)

• Cathy

glimra; nej RMC kommer nog inte att kolla ditt TSH under behandlingrna. Om du inte har/haft högt TSH behöver du inte oroa dig men har du över 2 så skulle jag vara på min vakt, speciellt när man blivit gravid ska man ha under 2...

FRU LILA; det kommer nog att gå bra! Skönt att RMC ringde så du vet hur de blir de närmsta dagarna.

• Erica b

Ja har pratat med RMC idag o de skickar info per post hur en FET i naturlig cykel går till...man har ju inte ÄL varje månad som hon sa så det "kan ta ett par månader" hon hade lika gärna kunnat sagt 10 år...o mitt missfall va ju "lite tråkigt". Usch...mer progesteron till nästa gång kunde ja glömma, det finns redan i din kropp vid graviditet...vafan det menas?
    När vi ska lägga på så säger hon"men ni kanske hinner bli gravida på egen hand tills vi ses" då brast det för mej...dessa ignoranta dumma kommentarer man får höra ibland..."NAE det blir vi INTE" sa ja! "Vaddå då" sa hon??? "Jaa du sa ja...min sambo har mindre än 2 milj/ml spermier så vi är kliniskt totalt barnlösa utan hjälp....!!!"
    "Nae vid ÄP när din sambo lämande spermaprov hade han 19,8milj/ml så ni är bara svårt men inte omöjligt att få på egen hand"
    Varför har ingen sagt att vi gått från 2 till 20 mille? O vem fan har sagt att man inte kan göra nått åt spermiekvalité?
    Jaha då äre bara att vänta igen o som ja sa till RMC-det jobbigaste är inte missfallet utan att inte veta något o bara vänta igen...

Lycka till alla andra krams

• Cathy

Erica b; typiskt RMC!!! Jag kan precis tänka mig att de sagt så där! Har fått liknande idiotiska kommentarer! Stackars dig! Det positiva är att antalet spermier stigit. Toppen!
    Jag tror RMC följer sina scheman och är en klinik som har svårt att göra annorlunda val..därför är jag inte förvånad att du inte får extra progesteron..men jag trodde faktiskt att vissa kan få (med ökad missfallsrisk) extra progesteron upp till 3 månader (inte på RMC dock..).
    Styrkekramar!

• Erica b

Cathy- tack, ja lite typiskt känns det ja är så jävla trött på att känna mej besvärlig! jotack de har liiite svårt att göra annorlunda val...ja måste visst få 3!!! missfall innan ja kan tjata mer...usch
    Kramkram

• TB1

Erica b beklagar ditt missfall :-/ Skickar en stor kram till dig! {#emotions_dlg.flower}

Åh vad jag är less på att vänta, vill ha en tid nu till första samtalet! 

• Erica b
    TB1 skrev 2011-03-14 19:11:21 följande:
    Erica b beklagar ditt missfall :-/ Skickar en stor kram till dig! {#emotions_dlg.flower}

Åh vad jag är less på att vänta, vill ha en tid nu till första samtalet! 
    Tack Hjärta
    visst är väntan hemsk...men det kommer
Svar på tråden rmc linköping - ivf