FRU LILA skrev 2011-03-14 11:00:38 följande:
Har idag varit på VUL, har nu sprutat i 6 dagar. Det var inte så lugnande som jag ville att det skulle vara. Jag hade ungefär samma antal äggblåsor som förra gången 25-30 stycken. Några stycken hade växt till sig mer, 10 stycken kanske. Läkaren tyckte det såg pco-aktigt ut och frågade om jag hade regelbunden mens och egen ägglossning, svar ja. Men hon sa att det såg ut så men det finns undantag så det behövde inte vara det. Har inte under dessa 4 år vi försökt hört det tidigare. Men jag vill inte fokusera på detta men tankar ger det ju. Ska fokusera på det bra med detta försök, att det finns äggblåsor i alla fall och hoppas på det bästa.
Läkaren sa att det kunde se ut som det men att det finns undantag och alla reagerar ju olika på hormonerna och nu har jag ju lägre dos på sprutorna än förra gången. Det finns många blåsor men det inga som vill ta över och växa så smycket mer än några andra. Det gav mycket tankar och jag hade nära till tårar på vägen hem därifrån. Men nu ska jag ändå hoppas på det bästa och vänta på samtal för vidare instruktioner i denna behandling innan jag börjar tänka mer negativt. Det finns ju ägg i alla fall och det är ju bra?

Skulle det vara så att du har PCO så brukar det ju vara god kvalité på äggen och stora chanser att bli gravid
Hoppas allt kommer gå bra och lycka till, håller tummarna för dig!