• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Fru Lila: detta är jag rädd för innan jag ens börjat:(
    Försök att tänka på det positiva, du har ju massa ägg, det måste väl vara kanon plus att pco människor blir ju också gravida:) håller tummarna

• FRU  LILA

Jag vet, ska verkligen fokusera på det bra. Hon sa ju ändå att det såg ok ut. Men man är ju så skör nu och minsta lilla kan blir en stor sak. Tufft att genomgå IVF. Men som sagt bättre fokus. Jag ska se det bra i detta.Tungan ute

Vill inte dra ner er i detta. Gå in med nytt blankt blad och se vad er behandling visar. Förhoppningsvis går ju allt bra för det gör det ju för de flesta och man kommer fram till ÄP och ET.

• g l i m r a

Men hellre att de går illa innan äp än att man får utstå äp men inte et

• Kajsa84

Hejsan Alla Kämpare

Jag har precis vart i samtal med Barbara på RMC i Linköping och vi startar nässpray för långa behandlingen den 2 April. Nu vill man bara att dagarna ska gå fort.
    Någon som ska starta samtidigt ungefär?

Lycka till alla! 2011 är det väl ändå vår tur att få ett pluss i alla fall

Kram

• FRU  LILA

Kajsa84:  Grattis till start. Kul att äntligen ha ett mål nu. Tiden går fort ska du se, bara tre veckor drygt.

• Kajsa84

FRI LILA: Hoppas på att tiden rusar iväg. Men ett steg närmare målet vad som än händer. Dock kommer jag vara otroligt orolig den gången jag blir gravid eftersom mitt förra slutade i missfall i vecka 11 efter två års kämpande... Men positiva tankar

• FRU  LILA

Vad tråkigt, verkligen. Men som sagt då får vi hoppas på det bästa!

• Cathy

Honken; låter skönt med en kopp kaffe! Glad

glimra; det lönar sig att vara på sin vakt när man kör hormoner, då kan TSH värdet stiga. Jag hade bara 3,27 som högst men mådde ganska så dåligt och krävde att få levaxin.

FRU LILA; en av mina bästa väninnor har PCO och blev gravid med ivf. Så även om du skulle ha det så har du alla chanser!

Nu ska vi tänka positivt, eller hur tjejer!! Hoppas på många plus nu i vår!

KRAM

• FRU  LILA

Känns skönt att bara skriva av sig. Jag tror inte det är pco men ändå fick det tankarna att snurra. Nu har jag landat lite och tänker inte göra en höna av denna fjäder utan väntar på samtal från RMC nu efter lunch.

• g l i m r a

Cathy: men nu när ja väl startar kommer de väl inte kolla TSH nåt mer lr?

Svar på tråden rmc linköping - ivf