• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU  LILA

Gonal-F sprutan är lätt. Du kommer även vid VUL innan sprutstart få en genomgång.

• Himlan77

Idag går jag in i v 18... helt knasigt vad tiden springer iväg och ändå känns det som att det är en halv evighet till augusti...

Det har varit mycket nu på slutet, både på jobbet och visst privat, så igår tog jag mig knappt ur sängen... Bara att börja lyssna på kroppen och tagga ner lite om det ska bli nån bebis... Så igår, idag och imorron är jag hemma, order från chefen bl a... "Du ska inte bry dig om jobbet ett enda dugg nu, det enda som är viktigt är att du mår bra och att magen mår bra!" Ord och inga visor, punkt slut! Så det känns som att det bara är att lyda... Inte mig emot, det har varit väl mycket på slutet och jag känner själv att jag MÅSTE dra ner tempot...

Fast idag har jag ganska tråkigt. Har tvättat två maskiner tvätt snart, och småpillat lite här hemma, jag är ju seg och ganska trött, så soffan är rätt skön, men ändå... Vaknade t ex åtta i morse och det var stört omöjligt att somna om... Men så mycket gjort blir det inte iaf...

Nu ska jag se om jag får tag på kusinvitamin, och bestämma lite mer om helgen. Evigheter sen vi sågs, så det ska bli riktigt roligt, och ändå roligare när jag fick veta för några veckor sen att de oxå ska ha bebis, bara ca tre veckor efter oss

Kram på er allihop! Passar på att strössla lite gravidbaciller härinne, och hoppas att någon "smittas"

• Arona79

Himlan 77 Grattis Grattis Spännande {#emotions_dlg.flower}

Var på VUL i tisdags, hade för små blåsor så nu ska jag spruta ett tag till

nytt VUL den 22/3

• TB1
    Himlan77 skrev 2011-03-16 13:16:15 följande:
    Idag går jag in i v 18... helt knasigt vad tiden springer iväg och ändå känns det som att det är en halv evighet till augusti...

Det har varit mycket nu på slutet, både på jobbet och visst privat, så igår tog jag mig knappt ur sängen... Bara att börja lyssna på kroppen och tagga ner lite om det ska bli nån bebis... Så igår, idag och imorron är jag hemma, order från chefen bl a... "Du ska inte bry dig om jobbet ett enda dugg nu, det enda som är viktigt är att du mår bra och att magen mår bra!" Ord och inga visor, punkt slut! Så det känns som att det bara är att lyda... Inte mig emot, det har varit väl mycket på slutet och jag känner själv att jag MÅSTE dra ner tempot...

Fast idag har jag ganska tråkigt. Har tvättat två maskiner tvätt snart, och småpillat lite här hemma, jag är ju seg och ganska trött, så soffan är rätt skön, men ändå... Vaknade t ex åtta i morse och det var stört omöjligt att somna om... Men så mycket gjort blir det inte iaf...

Nu ska jag se om jag får tag på kusinvitamin, och bestämma lite mer om helgen. Evigheter sen vi sågs, så det ska bli riktigt roligt, och ändå roligare när jag fick veta för några veckor sen att de oxå ska ha bebis, bara ca tre veckor efter oss

Kram på er allihop! Passar på att strössla lite gravidbaciller härinne, och hoppas att någon "smittas"
    Åh va roligt att det går bra för dig :) vila nu, lyssna på kroppen :)
  • TB1

Fick svar från RMC och dem har inte fått någon remiss än. Hon skev att det kan ta en vecka att registrera den beroende på vart den kommer ifrån. Men på måndag är den en månad sen dom skickade remissen, ska det verkligen ta så lång tid :-/

• Kajsa84
    g l i m r a skrev 2011-03-16 12:30:37 följande:
    Kajsa84: har oxå haft Barbara och hämtat ut allt. Ja har oxå gonal-f och den verkar jätte smidig så där behöver du inte vara orolig:) när ska du börja? Har du fått veta dos?
    Jag har spray start den 2 april så det är ju ett tag kvar men ändå snart Längtar så att man kommer någon värt. Har du startat behandlinge ännu? Kul att kunna följas åt alla. Kan inte sluta att tänka på att när jag var på mitt första samtal där så kanske någon av alla ni också var där. Vem vet. Kanske springer på varandra på RMC hehe

Kram
  • FRU  LILA

TB1: Har inte en aning om hur lång tid det tar men en månad för att remissen ska komma fram känns ju länge. Men som sagt jag vet inte. Förstår om du är otålig.

• TB1
    FRU LILA skrev 2011-03-16 19:46:29 följande:
    TB1: Har inte en aning om hur lång tid det tar men en månad för att remissen ska komma fram känns ju länge. Men som sagt jag vet inte. Förstår om du är otålig.
    ja det känns länge. men men det är väl bara att snällt sitta och vänta
  • FRU  LILA

Imorgon är det nytt VUL för min del, var ju även i måndags. Hoppas att det ser bra ut och att jag får datum för ÄP. Känner att det är dags nu, eller jag vill att det är dags nu.
    Magen är mer svullen idag och det känns lite mer i äggstockarna. Sprutdag 9 är det idag.

• FRU  LILA
    TB1 skrev 2011-03-16 19:51:50 följande:
    ja det känns länge. men men det är väl bara att snällt sitta och vänta
    Har du inget hört något innan utgången av mars är det bara att trycka på igen.
Svar på tråden rmc linköping - ivf