• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-03-11 21:19:54 följande:
    Själv har jag spraystart på måndag. Tiden har barat rusat iväg sen vi var på info.samtal, helt galet fort har det gått. Skönt att det kan kännas så ngn gång.
    Jag känner mig lite förvirrad kring allt i behandlingen, så rädd att missa eller glömma eller göra ngt viktigt fel, men allt är ju så nytt så det är väl inte så konstigt.

Ungefär vilken tidsram rör sig hela beh. på ungefär, för er som gjort det? Vi kör ju långa metoden och spraystart nu 14e mars. När kan äggplock tänkas bli? (om allt går som beräknat under vägen) Jag är så nyfiken och otålig =)
    Hej Englali!

Känner igen mig i din förvirring... jag kommer börja en vecka efter dig, måndag den 21:a för vårt försöka IVF-försök. Vi kör också långa metoden. Jag är också livrädd att missa nånting. Känner att jag inte haft ork eller tid att sätta mig in i alla detaljer. Lite medvetet då jag har försökt undvika att bli helt upptagen av denna "karusell".

Stort lycka till!
  • anmaelli
    Erica b skrev 2011-03-13 07:34:49 följande:
    Jaha då var man tillbaka på ruta ett, krokryggad av alla knytnävsslag som livet ger.
    Jag fick missfall i vecka 6 i går.

Så nu får ja avboka mitt UL den 29 o boka in ny behandling ist...o avboka min MVC-tid.
    Jag har gråtit så mina ögonlock är så svullna så ja knappt ser idag...o visst finns det tårar kvar till idag med...alla vi gjorde glada för en vecka sen måste vi göra besvikna nu.
    Åh neeej Erica b, jag är såå ledsen för din skull :( Förstår att det måste kännas fruktansvärt. Hoppas ni snart orkar komma igen. Styrkekram!
  • Erica b

Ska ringa RMC imöra o se vad de säger, hoppas att ja kan få mer progesteron nästa gång med...

• Englali

Erica b: Nej!! Jag är så ledsen för eran skull. Stor kram! Anlijoos: Precis så har jag också resonerat, jag försöker att inte läsa för mkt om behandlingen o symtom o liknane utan förlita mig på den info jag får från RMC o gyn. Jaha då har man börjat spraya. I morse 07.00 tog jag första dosen. Så nu är vi igång på riktigt!

• Cathy

glimra; men vad var det för en negativ läkare du var hos?? USCH! Jag blir så arg! Byt läkare!!!
    Kom på - har det tagits TSH prov på dig? Jag kände mig helt matt i slutet av hösten, håravfall, trög mage osv osv. Tog TSH prov hos husläkaren, värdet hade stigit och fick levaxin. Hade kört två omgångar med puregon innan som antagligen gjort att värdet var för högt. Högt TSH kan nämligen orsaka infertilitet..

Honken; ruva lugnt! Håller tummarna för plus!
    Du skrev ngt om ngn rese ersättning? Kan man få det om man åker till lkp från stockholm?

Erica b; nej nej nej!!! Stackars dig!!! Jättejätte ledsen för din skull! Stor styrkekram!

Idag är jag på sprutdag 4, VUL på onsdag.

• Honken

Cathy: Andra gångn vi var där, vid ÄP:et, fick vi en blå lapp av receptionisten, en rese ersättning. Vi sa då att vi inte fick någon vid första besöken, då skrev hon en till får då. I lördgs vid ET fick vi ingen..
    Det verkar vara lite sis så där med dessa ersättningarna..
    Sambon surfade runt lite och han sa att vi skulle prova att även skicka in hotellräkningen.
    Vet inte, men om det funkar är det ju bara bra! Återkommer när vi skickat in allt.
    Men se till att fråga efter rese ersättning i receptionen!

År nu på ruvdag 2! Sitter med koffenfritt kaffe i handen och njuter av denna lediga dag! (Nescafe med lite mjölk i fungerar toppen!Glad)
    Tiden kryper fram..

Kram!

• g l i m r a

Cathy: ja de har tagit TSH på mig men däremot hade han glömt skicka med det till RMC så för säkerhetsskull tog han nya i fredags. Att det kunde skjuta i höjden bara sådär? Ja det va verkligen till att platta ner mig så han fick mig att inte hoppas för mycket:( härligt att redan vara på dag 4, ja ska som tidigast börja sprut nästa helg...

• FRU  LILA

Har idag varit på VUL, har nu sprutat i 6 dagar. Det var inte så lugnande som jag ville att det skulle vara. Jag hade ungefär samma antal äggblåsor som förra gången 25-30 stycken. Några stycken hade växt till sig mer, 10 stycken kanske. Läkaren tyckte det såg pco-aktigt ut och frågade om jag hade regelbunden mens och egen ägglossning, svar ja. Men hon sa att det såg ut så men det finns undantag så det behövde inte vara det. Har inte under dessa 4 år vi försökt hört det tidigare. Men jag vill inte fokusera på detta men tankar ger det ju. Ska fokusera på det bra med detta försök, att det finns äggblåsor i alla fall och hoppas på det bästa.
    Läkaren sa att det kunde se ut som det men att det finns undantag och alla reagerar ju olika på hormonerna och nu har jag ju lägre dos på sprutorna än förra gången. Det finns många blåsor men det inga som vill ta över och växa så smycket mer än några andra. Det gav mycket tankar och jag hade nära till tårar på vägen hem därifrån. Men nu ska jag ändå hoppas på det bästa och vänta på samtal för vidare instruktioner i denna behandling innan jag börjar tänka mer negativt. Det finns ju ägg i alla fall och det är ju bra?Tungan ute

Svar på tråden rmc linköping - ivf