• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lindy01

åååh nu är det jobbigt, suprecur är slut på alla apotek jag hört efter på! men min fina man har tagit på sig att ringa runt till alla apotek i stockholm imorgon, hurra för han.
    ena apoteket sa att dom hade synarela?kvar och att det typ var samma sak.
    om jag inte hittar suprecur sa dom till mig att be om ett recept på synarela.
    någon som testat det?

• lindy01

så, nu har jag efter mycket om och men hämtat ut synarela, och det verkar faktisktsmidigare eftersom man bara sprejar 2ggr/dag typ kl 8 och kl 20!, dom på apoteket sa att man brukade få synarela förut,men eftersom ivf blev vanligare tog synarelan slut och då började dom rekommendera suprecur, och nu när suprecur tagit slut får man synarela igen. hej och hå. men det är ju himlans tur att det fanns ett alternativ och att jag inte behövde vänta en cykel till för att sprejen skulle hinna komma in! phiew!

• Jo1984

Hej tjejer!

Gjorde ÄP i onsdags, då hittade de vätska i livmodern som gjorde att de inte vågade göra någon återinföring idag=( de kunde dock frysa 2 av äggen och vill testa med ett av dem framöver. Jag känner mig lite snuvad på konfekten om jag inte får något färskförsök alls, har man rätt till det? någon som vet?

Detta är min första IVF

KRAM

• FRU  LILA

Förstår om du känner dig besviken när du inte får insättning. Jag hade med lite vätska i buken förra gången då jag blev överstimulerad. Jag fick tillbaka enbart för att mina ägg hade sämre kvalitet och inte gick att frysa. Annars hade jag inte fått tillbaka.
    Vet inte alls om de tar från frysen först men tror det.
    Kram

• FRU  LILA

Fick idag efter VUL datum för äp, måndag. Äntligen!!

• TB1
    FRU LILA skrev 2011-03-19 15:49:35 följande:
    Fick idag efter VUL datum för äp, måndag. Äntligen!!
    va roligt :)
  • Jo1984

tack för ditt svar fru lila, lycka till på ÄP på måndag!!!!

Kram

Svar på tråden rmc linköping - ivf