• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • TB1
    Erica b skrev 2011-03-14 19:50:48 följande:
    Tack Hjärta
    visst är väntan hemsk...men det kommer
    ja riktigt hemsk är den, vill ju inte skicka ett mail igen och fråga om remissen har anlänt, då känns det ju som att man tjatar :-P
  • Cathy
    Erica b skrev 2011-03-14 17:43:29 följande:
    Cathy- tack, ja lite typiskt känns det ja är så jävla trött på att känna mej besvärlig! jotack de har liiite svårt att göra annorlunda val...ja måste visst få 3!!! missfall innan ja kan tjata mer...usch
    Kramkram
    Jag kände mig också först besvärlig men insåg sedan att de finns ju där för mig och jag har rätt till ivf och en viss nivå av vård. Vi måste bara stå på oss!! Go girl! Tjata du bara! Glad KRAM
  • lindy01

10 dagar till sprejstart och jag börjar bli nervös...tänk om man missar något tillfälle, någon som gjort det och ändå fått lyckligt "slut"?

• mg79
    lindy01 skrev 2011-03-15 21:13:39 följande:
    10 dagar till sprejstart och jag börjar bli nervös...tänk om man missar något tillfälle, någon som gjort det och ändå fått lyckligt "slut"?
    Jag missade en sprayning en gång med över en timmes mariginal (skulle spayat mitt i en genomgång på lektion, man ställer sig ju inte direkt framför sina elever och sniffar nässpray.. sen glömde jag bara totalt att ta den då jag var klar... ). ÄP och allt annat gick bra, dock inget +, men tror knappast det beror på den missen... 

Ett tips är att ställa mobilen på alarm kl 6, 14 och 22 och alltid ha den och sprayen nära till hands.. det fungerade då nästan alltid för mig.. Flört 
  • Englali

Anlijoos: Jag mår fint tack! Är lite trött men det har varit mkt på jobbet så därav lite huvudvärk, men inget jag tror beror på sprayen. Jag ligger i sängen o väntar på att ta kvällens sista dos vid 23.00. Jag tar mina tre doser vid 07.00, 15.00 och 23.00. Ställer mobilen o sen har jag även mannen och kollegorna på jobbet som flitigt påminner mig. Åh jag vill att dom här sprayveckorna ska gå fort nu!!! Tb 1: Tror inte du tycker domntjatar, skicka du ett mail.

• Ylva75

Hej på er.!
    Nu är jag igång med sprayandet. Hade satt klockan på 07 för att ta första dosen. Har kommit fram till att det är  07-15-23 somm är tiderna som passar bäst in i mitt liv. Nu ska jag nog sova en stund till (jobbar i natt).

Anlijoos: Det är väl dax för dej snart oxå?

• Kajsa84

Ylva75: Kul att vara igång!

Längtar till 2 April när jag startar också.

Är glad att Barbara skickade alla recept på en gång för i min stad fanns INGET av det utan skulle beställas. Dom rekommenderade mig att alltid komma i så god tid med dessa mediciner. Dom ska alltid finnas men gör inte det säger dom.
    Har en kompis som stod mitt i en behandling och fick avbryta för sakerna inte fanns varken i min stad eller närliggande. Hemsk, hemsk tanke. Men jag har mina saker nu i alla fall

En snabb fråga. Gonal-f färdigblandad har jag. Är det krångligt att förstå sig på sprutorna sedan?

Tack alla

• TB1
    Englali skrev 2011-03-15 22:06:02 följande:
    Anlijoos: Jag mår fint tack! Är lite trött men det har varit mkt på jobbet så därav lite huvudvärk, men inget jag tror beror på sprayen. Jag ligger i sängen o väntar på att ta kvällens sista dos vid 23.00. Jag tar mina tre doser vid 07.00, 15.00 och 23.00. Ställer mobilen o sen har jag även mannen och kollegorna på jobbet som flitigt påminner mig. Åh jag vill att dom här sprayveckorna ska gå fort nu!!! Tb 1: Tror inte du tycker domntjatar, skicka du ett mail.
    hehe nä jag skickade ett mail alldeles nyss, vill ju veta om den har kommit fram så den inte har försvunnit nånstans :-P
  • g l i m r a

Kajsa84: har oxå haft Barbara och hämtat ut allt. Ja har oxå gonal-f och den verkar jätte smidig så där behöver du inte vara orolig:) när ska du börja? Har du fått veta dos?

Svar på tråden rmc linköping - ivf