• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Arona79

Kajsa84
    Tack så mycket.
    Han fick reumatiska besvär / Atros, Han fick så ont i benen tillslut ,
    så det var dax att få somna in =( Saknar honom så mycket.

Kramisar tillbax

• Kajsa84
    Arona79 skrev 2011-03-23 12:06:42 följande:
    Kajsa84
    Tack så mycket.
    Han fick reumatiska besvär / Atros, Han fick så ont i benen tillslut ,
    så det var dax att få somna in =( Saknar honom så mycket.

Kramisar tillbax
    Tråkigt men jag vet hur det kan påverka en häst. Bäst för honom i slutändan då. Nu är han på eviga gröna ängar med kompisar.

Kram Kram
  • TB1

Idag fick jag en bekräftelse att  de har mottagit remissen. Hoppas bara man får en tid snart också..

• FRU  LILA

Allt har gått bra idag. Vid samtalet med läkaren blev jag helt varm och bubblig i kroppen. Av våra 5 ägg blev 3 befruktade och det blev 2 toppägg. Ett till mig och ett till frysen. När jag frågade läkaren så sa hon att 85% klarar upptining så det blir bra till syskon senDrömmer
    Ruvare av ett toppäggHjärta

• FRU  LILA

TB1: Så skönt att veta att de nu har allt, så då kanske det blir dags nu i vår. Släpper den oron i alla fall, så skönt.

• TB1
    FRU LILA skrev 2011-03-23 14:18:09 följande:
    Allt har gått bra idag. Vid samtalet med läkaren blev jag helt varm och bubblig i kroppen. Av våra 5 ägg blev 3 befruktade och det blev 2 toppägg. Ett till mig och ett till frysen. När jag frågade läkaren så sa hon att 85% klarar upptining så det blir bra till syskon senDrömmer
    Ruvare av ett toppäggHjärta
    Åh vad underbart, jag ryser i hela kroppen :) Jag håller mina tummar stenhårt att knytet bäddar in sig riktigt nu och håller sig kvar i 9 månader {#emotions_dlg.flower}
    FRU LILA skrev 2011-03-23 14:22:11 följande:
    TB1: Så skönt att veta att de nu har allt, så då kanske det blir dags nu i vår. Släpper den oron i alla fall, så skönt.
    Ja det känns jätte skönt att veta att de har allt! Jag hoppas bara att vi får komma innan de har semester stängt. Är det nån som vet när de brukar ha det? Fö bara vi får komma på ett första samtal så tar jag att vi får göra själva inseminationen september, oktober  för då har man hela sommaren på att ladda upp
  • g l i m r a

Ni som är experter: när man tar ett gravtest på bim då borde väl test strecket synas tydligt om man skulle va gravid? Testade för att va på säkra sidan innan IVF för har haft spottings i mer än en vecka nu. Och jag överdriver om ja säger att man ser ett andra streck tydligt. Man kan skymta nånstans långt bakom att de kan bli två men som sagt det skulle väl vara tydligare på bim väl?

• Englali

Fru Lila: Stort grattis till fina ägg. Både till ruvandet och till frysen! Själv är jag lite fundersam över min nedreglering, ska ju få en blödning innan vul som jag har på tisdag. Har även denna cykel kört med äl test för att kolla liksom. Fick omslag med cb-dig. äl test sön 13/3, började med suprecur mån 14/3. I vanliga fall får jag alltid mensen 16 dagar efter omslag på äl test, är det samma mönster som vanligt även med sprayen eller kan suprecuren göra att blödningen kommer tidigare? Börjar bli lite orolig, kommer den som den brukar är det ju för tidigt för vul nu på tisdag o då måste jag avboka o allt skjuts fram, har jag ingen lust med . Tjejer ni som gjort det, har ni ngn aning?? Hur var det för er?! Glimra: Kan tyvärr inte hjälpa dig, jag vet faktiskt inte.

• anmaelli
    Englali skrev 2011-03-23 21:08:31 följande:
    Fru Lila: Stort grattis till fina ägg. Både till ruvandet och till frysen! Själv är jag lite fundersam över min nedreglering, ska ju få en blödning innan vul som jag har på tisdag. Har även denna cykel kört med äl test för att kolla liksom. Fick omslag med cb-dig. äl test sön 13/3, började med suprecur mån 14/3. I vanliga fall får jag alltid mensen 16 dagar efter omslag på äl test, är det samma mönster som vanligt även med sprayen eller kan suprecuren göra att blödningen kommer tidigare? Börjar bli lite orolig, kommer den som den brukar är det ju för tidigt för vul nu på tisdag o då måste jag avboka o allt skjuts fram, har jag ingen lust med . Tjejer ni som gjort det, har ni ngn aning?? Hur var det för er?! Glimra: Kan tyvärr inte hjälpa dig, jag vet faktiskt inte.
    Hejsan,
    Till mig sa de att jag kunde gå dit om jag blödde men om jag inte gjorde det skulle jag ringa till kliniken innan.
    Hoppas du får den snart då!

Jag ska på VUL 5 April... känns länge dit! :(
    Lycka till!
Svar på tråden rmc linköping - ivf