• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Ocean Pearl

Nu har jag/vi påbörjat våran tredje ivf (den första vi betalar för själva). Den här gången tyckte Barbara att vi skulle testa den korta metoden, har kört den långa två gånger innan. Även fast man har gjort det här förut och vet ungefär vad som ska hända så känns allt ändå lite nervöst. 
    Jag har sprutat med Puregon i fem dagar nu och idag var jag inne och gjorde vul. Det såg bra ut sa hon, så nu ska jag fortsätta att spruta och sen tillbaka på fredag.
    Jag har följt den här tråden rätt länge nu och det känns så bra att ha ett ställe man kan ventilera saker som man inte vill diskutera med vem som helst. Det är skönt att kunna dela med sig av allt som händer till andra som vet vad det handlar om.
    Ett stort lycka till önskar jag er allaDrömmer .

• lindy01

ja den här tråden är verkligen underbar!!! på fredag börjar jag spreja,fick vara på dom då dom hade skrivit ut för lite sprej, men nu är jag redo...

• FRU  LILA
    Englali skrev 2011-03-23 21:08:31 följande:
    Fru Lila: Stort grattis till fina ägg. Både till ruvandet och till frysen! Själv är jag lite fundersam över min nedreglering, ska ju få en blödning innan vul som jag har på tisdag. Har även denna cykel kört med äl test för att kolla liksom. Fick omslag med cb-dig. äl test sön 13/3, började med suprecur mån 14/3. I vanliga fall får jag alltid mensen 16 dagar efter omslag på äl test, är det samma mönster som vanligt även med sprayen eller kan suprecuren göra att blödningen kommer tidigare? Börjar bli lite orolig, kommer den som den brukar är det ju för tidigt för vul nu på tisdag o då måste jag avboka o allt skjuts fram, har jag ingen lust med . Tjejer ni som gjort det, har ni ngn aning?? Hur var det för er?! Glimra: Kan tyvärr inte hjälpa dig, jag vet faktiskt inte.
    Förra gången fick jag blödning på dag 16 och fick skjuta upp VUL en vecka, sen flöt allt på bra. Blödningen följer nog inte samma mönster helt som en naturlig cykel då blödningen vid IVF kommer när kroppen är helt nedreglerad. Du får blöda på VUL-dagen.
    Denna gång fick jag blödningen tidigare, dag 10 och kunde gå på planerat VUL och då hade jag bara lite lite brunt.
  • Pinglan73

Tittar in och kollar läget....vi gjorde IVF och ET 2008+09 på RMC LInköping. Önskar er all lycka till och GE INTE UPP!!!

• FRU  LILA

Ocean Pearl: Välkommen och lycka till!

• TB1

Är så glad! Idag fick vi en kallelse till Linköping och tiden är den 2 maj. Vi kommer att träffa Elizabeth Nedstrand och kuratorn Gunilla Sydsjö. Äntligen :) Är det någon som vet vad som händer under första mötet? Bestämmer man när man ska sätta igång osv?

• FRU  LILA

Så skönt att ha fått kallelsen. Är ju bara drygt en månad kvar.
    Ser att du i tidigare inlägg skrivit att ni ska göra insemination. Vi har IVF och då träffade vi bara läkare, ingen kurator. Läkaren gick igenom hela behandlingen steg för steg och hur RMC gjorde som klinik som kanske kan skilja sig från hur andra gör. Sen skulle jag höra av mig när mensen kom för start. Men det kanske är olika då ni ska göra insemination.  Hoppas någon annan kan hjälpa dig i tråden då andra gjort insemination väl.
    Nu är ni på gång i alla fall!!

• mg79
    TB1 skrev 2011-03-25 18:49:28 följande:
    Är så glad! Idag fick vi en kallelse till Linköping och tiden är den 2 maj. Vi kommer att träffa Elizabeth Nedstrand och kuratorn Gunilla Sydsjö. Äntligen :) Är det någon som vet vad som händer under första mötet? Bestämmer man när man ska sätta igång osv?
    Vi fick bara träffa en läkare (Barbara) och hon berättade vad en IVF innebar och vilka metoder som finns. Sen fick vi välja metod och så fick vi säga när vi ville starta. Hon gjorde ett VUL, skrev ut all medicin som behövdes och sen var mötet klart.. Tog max 30 min..  (och vi hade kört i typ 3h för att komma dit, kändes som om de kunde tagit det på telefon liksom..) 

Vi hade varit tillsamman kring ägglossning den månaden så vi fick vänta tills nästkommande mens för att starta och då var det försent att börja innan sommaruppehållet, så vi fick vänta med start tills oktober. (Mötet var i april..) Så om ni vill komma igång innan sommaruppehållet skulle jag gissa på att ni isf får köra korta metoden och se till att inte ha myst kring ägglossningen den månaden..  

Hoppas allt går bra!  
  • TB1
    FRU LILA skrev 2011-03-25 19:20:56 följande:
    Så skönt att ha fått kallelsen. Är ju bara drygt en månad kvar.
    Ser att du i tidigare inlägg skrivit att ni ska göra insemination. Vi har IVF och då träffade vi bara läkare, ingen kurator. Läkaren gick igenom hela behandlingen steg för steg och hur RMC gjorde som klinik som kanske kan skilja sig från hur andra gör. Sen skulle jag höra av mig när mensen kom för start. Men det kanske är olika då ni ska göra insemination.  Hoppas någon annan kan hjälpa dig i tråden då andra gjort insemination väl.
    Nu är ni på gång i alla fall!!
    Ja det känns jätte bra :) Varför vi ska träffa en kurator är nog för att vi ska göra en donatorinsemination så de vill väl se om man är förberedd eller nått vad vet jag :-P
    mg79 skrev 2011-03-25 19:21:33 följande:
    Vi fick bara träffa en läkare (Barbara) och hon berättade vad en IVF innebar och vilka metoder som finns. Sen fick vi välja metod och så fick vi säga när vi ville starta. Hon gjorde ett VUL, skrev ut all medicin som behövdes och sen var mötet klart.. Tog max 30 min..  (och vi hade kört i typ 3h för att komma dit, kändes som om de kunde tagit det på telefon liksom..) 

Vi hade varit tillsamman kring ägglossning den månaden så vi fick vänta tills nästkommande mens för att starta och då var det försent att börja innan sommaruppehållet, så vi fick vänta med start tills oktober. (Mötet var i april..) Så om ni vill komma igång innan sommaruppehållet skulle jag gissa på att ni isf får köra korta metoden och se till att inte ha myst kring ägglossningen den månaden..  

Hoppas allt går bra!  
    Tack för ditt svar :) Vi ska inte göra IVF utan vi gör donatorinsemination. När stänger de igen för sommaren och när öppnar dem igen? vi skulle gärna vilja sätta igång i september för d¨har vi haft sommaren på oss att förbereda oss och vila upp oss riktigt :) men man kanske inte får välja när man vill sätta igång?
Svar på tråden rmc linköping - ivf