• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU  LILA

Honken: Nej så tråkigt. Styrkekram.
    Man ska väl vänta minst en egen blödning innan man får starta igen. Jag väntade 3 månader i mellan. Det var mest för att jag var helt slut efter förra försöket och behövde lugn och ro.

Askungen: Välkommen och skönt att snart vara igång.

Ocean Pearl: Grattis till äggplocksdatum

EGO: Har jätte ont nertill i magen, det är som det hugger. Förut gjorde det även ont när jag låg ner och vila. Men nu är det vila i lugn och ro för vad som är kvar av helgen. Bara ruvardag 3 ännu. Men tankarna kommer och går hela tiden om vi kommer lyckas denna gång. Hoppet finns till max.

• mg79
    Askungen skrev 2011-03-26 12:16:01 följande:
    Tack! mg79: Tänkte passa på att fråga dig om ett tidigare inlägg du skrivit, om att man måste vänta med IVF-försök om man varit tillsammans kring ägglossningen den månaden. Detta bör väl bara gälla om man kör den långa metoden, eller tänker jag fel? Om man väljer den korta startar väl den några dagar efter mens?
    Det är bara så att de vill veta att man absolut inte blivit spontant gravid innan man kör igång med en IVF och jag antar att det gäller den långa metoden då man nerregleras. Korta metoden har jag inte koll på.. tyvärr.. 
  • Askungen
    mg79 skrev 2011-03-26 16:45:42 följande:
    Det är bara så att de vill veta att man absolut inte blivit spontant gravid innan man kör igång med en IVF och jag antar att det gäller den långa metoden då man nerregleras. Korta metoden har jag inte koll på.. tyvärr.. 
    Ok, tack för ditt svar. 
  • Honken

Tack snälla ni! Jag berättar sen hur länge man måste väntat sen när jag pratat med Linköping.

Vi körde den långa och körde med avbrutet hela tiden. Kändes säkras.. Tror dom sa att man skulle skydda sig under hela spray och sprut tiden.

• Askungen
    Honken skrev 2011-03-26 18:50:47 följande:
    Tack snälla ni! Jag berättar sen hur länge man måste väntat sen när jag pratat med Linköping.

Vi körde den långa och körde med avbrutet hela tiden. Kändes säkras.. Tror dom sa att man skulle skydda sig under hela spray och sprut tiden.
    Anledningen till att jag undrar är att jag förmodligen kommer att ha ägglossning vilken dag som helst och det känns bortkastat att då inte försöka... Hoppas få prova den korta metoden men det vore ju trist om det blev uppskjutet pga detta!  Ni vet hur det är, att vänta en månad känns som en hel livstid  
  • Honken

Askungen: Nu är jag med dig! Du vet alltså inte om du ska köra den korta eller långa? Jag tror inte du kommer att börja spraya för den långa nu då på cykeldag 21. Kör du den korta så börjar du ju efter mensen direkt.
    Så sexa på du! Skrattande
    MEN jag är ingen läkare...

• anmaelli

Hejsan,
    Jag sprayar för fullt, är på 6e dagen så ett tag kvar med sprayen. VUL och blodprov planerat till den 5/4. En fråga, när man börjar med sputor, sputar man 1 gång om dagen? Vilken tid? och hur länge brukar man få göra det?
    Vill kunna planera mitt liv så mycket som det är möjligt

Lycka till alla!

• mg79
    anmaelli skrev 2011-03-27 15:59:07 följande:
    Hejsan,
    Jag sprayar för fullt, är på 6e dagen så ett tag kvar med sprayen. VUL och blodprov planerat till den 5/4. En fråga, när man börjar med sputor, sputar man 1 gång om dagen? Vilken tid? och hur länge brukar man få göra det?
    Vill kunna planera mitt liv så mycket som det är möjligt

Lycka till alla!
    Japp, spray en gång per dag, någongång på kvällen, du bestämmer själv tidpunkt. Jag hade exepelvis 18.30, det passade mina tider bäst. Tror dock att det skulle vara innan kl 21.. (Jag försökte få ta spray och spruta samidigt vid kl 22 men icke det gick inte...) Hur länge du får spruta beror lite på hur din kropp reagerar. Finns ingen "mall" där.. 
  • anmaelli
    mg79 skrev 2011-03-27 17:23:46 följande:
    Japp, spray en gång per dag, någongång på kvällen, du bestämmer själv tidpunkt. Jag hade exepelvis 18.30, det passade mina tider bäst. Tror dock att det skulle vara innan kl 21.. (Jag försökte få ta spray och spruta samidigt vid kl 22 men icke det gick inte...) Hur länge du får spruta beror lite på hur din kropp reagerar. Finns ingen "mall" där.. 
    Tack för ditt svar!
    Jag har ju fått ställa om mina tider för sprayen nu när vi gått över till sommartid. Lite irriterande för det blir inte helt bra.... men som tur är ska jag iväg med jobbet denna vecka så det kommer ändå inte ställa till det så jättemycket :)

Det känns skönt att veta att man bara sprutar en gång per dag så man slipper hålla på med sånt på jobbet... man fortsätter spraya samtidigt också alltså, är det också olika hur mycket och ofta?
  • mg79
    anmaelli skrev 2011-03-27 18:18:30 följande:
    Tack för ditt svar!
    Jag har ju fått ställa om mina tider för sprayen nu när vi gått över till sommartid. Lite irriterande för det blir inte helt bra.... men som tur är ska jag iväg med jobbet denna vecka så det kommer ändå inte ställa till det så jättemycket :)

Det känns skönt att veta att man bara sprutar en gång per dag så man slipper hålla på med sånt på jobbet... man fortsätter spraya samtidigt också alltså, är det också olika hur mycket och ofta?
    Jag fick fortsätta spraya tre ggr per dag, men bara en sprayning i ena näsborren.. isf en i varje.. 
Svar på tråden rmc linköping - ivf