• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • mg79
    TB1 skrev 2011-03-25 19:38:34 följande:
    mg79 skrev 2011-03-25 19:21:33 följande:
    Vi fick bara träffa en läkare (Barbara) och hon berättade vad en IVF innebar och vilka metoder som finns. Sen fick vi välja metod och så fick vi säga när vi ville starta. Hon gjorde ett VUL, skrev ut all medicin som behövdes och sen var mötet klart.. Tog max 30 min..  (och vi hade kört i typ 3h för att komma dit, kändes som om de kunde tagit det på telefon liksom..) 

Vi hade varit tillsamman kring ägglossning den månaden så vi fick vänta tills nästkommande mens för att starta och då var det försent att börja innan sommaruppehållet, så vi fick vänta med start tills oktober. (Mötet var i april..) Så om ni vill komma igång innan sommaruppehållet skulle jag gissa på att ni isf får köra korta metoden och se till att inte ha myst kring ägglossningen den månaden..  

Hoppas allt går bra!  
    Tack för ditt svar :) Vi ska inte göra IVF utan vi gör donatorinsemination. När stänger de igen för sommaren och när öppnar dem igen? vi skulle gärna vilja sätta igång i september för d¨har vi haft sommaren på oss att förbereda oss och vila upp oss riktigt :) men man kanske inte får välja när man vill sätta igång?
    Tror det var stängt mellan midsommar och början av augusti.. men jag minns inte riktigt.. 
  • TB1
    mg79 skrev 2011-03-25 19:48:46 följande:
    Tror det var stängt mellan midsommar och början av augusti.. men jag minns inte riktigt.. 
    ok. ja då får vi nog börja till hösten. och de hoppas jag faktiskt på, september någongång :) Får man välja när man vill börja eller?
  • mg79
    TB1 skrev 2011-03-25 20:01:31 följande:
    ok. ja då får vi nog börja till hösten. och de hoppas jag faktiskt på, september någongång :) Får man välja när man vill börja eller?
    Ja det tror jag... fast jag har ingen aning om rutinerna vid donnation.. 
  • TB1
    mg79 skrev 2011-03-25 20:34:17 följande:
    Ja det tror jag... fast jag har ingen aning om rutinerna vid donnation.. 
    nä inte jag heller :-P hehe
  • Askungen

Hej på er! Har fått en kallelse till Barbara i början av april och kommer förhoppningsvis att få påbörja vår första IVF-behandling innan sommaren. Efter drygt två år av ofrivillig barnlöshet känns det skönt att äntligen få komma igång med IVF efter flera försök med Pergotime som inte resulterat i annat än besvikelse... Hoppas på att få hänga med er här på tråden!

• mg79
    Askungen skrev 2011-03-25 23:37:41 följande:
    Hej på er! Har fått en kallelse till Barbara i början av april och kommer förhoppningsvis att få påbörja vår första IVF-behandling innan sommaren. Efter drygt två år av ofrivillig barnlöshet känns det skönt att äntligen få komma igång med IVF efter flera försök med Pergotime som inte resulterat i annat än besvikelse... Hoppas på att få hänga med er här på tråden!
    Välkommen och all lycka! 
  • Honken

Hej alla.
    TD idag, fick ett fint och tydligt minus! Blä!
    Men det är bara att hoppa på det igen..
    Vet ni hur länge man måste vänta tills man sätter igång med ett nytt fösök? Har inga frysisar.
    Har lite ångest, Linköping har väl inte fullt fram till sommaren..

• Askungen

Tack! mg79: Tänkte passa på att fråga dig om ett tidigare inlägg du skrivit, om att man måste vänta med IVF-försök om man varit tillsammans kring ägglossningen den månaden. Detta bör väl bara gälla om man kör den långa metoden, eller tänker jag fel? Om man väljer den korta startar väl den några dagar efter mens?

• Askungen
    Honken skrev 2011-03-26 11:14:30 följande:
    Hej alla.
    TD idag, fick ett fint och tydligt minus! Blä!
    Men det är bara att hoppa på det igen..
    Vet ni hur länge man måste vänta tills man sätter igång med ett nytt fösök? Har inga frysisar.
    Har lite ångest, Linköping har väl inte fullt fram till sommaren..
    Beklagar! Fy vad tråkigt för er! Om det kan vara till någon tröst tror jag inte man behöver vänta mellan behandlingarna, i alla fall har vänner i min närhet inte behövt göra det. Dessutom så fick vi en tid till Linköping ganska snabbt så det verkar inte som om dom har fullt! 
  • Ocean Pearl

Var och tog nytt blodprov och gjorde ett nytt vul igår. Allt såg bra ut och äggblåsorna växer som de ska, så på tisdag är det dags för äp. Ser fram emot att ha kommit så här långtGlad. Hoppas nu bara på fina toppenägg också. 

Svar på tråden rmc linköping - ivf