• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli
    mg79 skrev 2011-03-27 18:20:55 följande:
    Jag fick fortsätta spraya tre ggr per dag, men bara en sprayning i ena näsborren.. isf en i varje.. 
    Tack! Då vet jag lite mer :)
    Och då måste man behålla tiderna  för sprayning som man har när man sprayar nu? Eller kan man ändra i och med att man börjar spruta?
  • mg79
    anmaelli skrev 2011-03-27 19:20:50 följande:
    Tack! Då vet jag lite mer :)
    Och då måste man behålla tiderna  för sprayning som man har när man sprayar nu? Eller kan man ändra i och med att man börjar spruta?
    Jag behöll samma tider hela tiden.
  • anmaelli
    mg79 skrev 2011-03-27 21:12:40 följande:
    Jag behöll samma tider hela tiden.
    Ah, jag tänkte i och med att det nu är sommartid så blir ju tiderna lite knasiga! :( Hade tidigare 6, 14, 22 och det passar mitt liv kanon... men nu i och med sommartid blir det ju istället 7, 15 och 23 vilket inte alls passar... kl 7 sitter jag på buss till jobbet och kl 23 sover jag vanligtvis då klockan ringer vid 5.30... jag mailar kliniken och kollar hur och om man kan lösa det på något sätt :)
  • lindy01

jag fortsatte med mina sprejtider även fast det nu är sommartid, det enda som händer är ju att man tog sprutet med en timmes mindre mellanrum,det hade nog varit värre åt andra hållet...

• Englali

Åhh är lite less på att jag inte reagerar som jag hoppats på sprayen. Idag har jag sprayat i 15 dagar och i morgon skulle jag varit på vul och blodprov för att få sätta igång med sprutorna, men ingen blödning vill dyka upp så vul är uppskjutet till nästa måndag (4/4) i hopp om att den ska ha kommit igång då, så nu fortsätter sprayandet. Jag är lite besviken och otroligt trött idag. En kombination av sommartid, alla spänningar om blödningen ska komma eller inte och morgonens tiiiidiga akupunkturbeh. (går ju på det en gáng i veckan). Hur länge har ni andra fått spraya? Är lite rädd att detta ska påverka hela ivf-beh, att kroppen inte sammarbetar.

• Honken

Hej,
    Idag meddelade jag mitt negativa resultat till Linköping.
    Man måste vänta en cykel innan man kör igång igen. Detta är för att man fortfarande har en massa hormoner kvar i kroppen, eller nåt. Känns faktiskt lite skönt att ha en "fri" månad nu efter 10 veckors meck..
    Fick även ändra till det korta programet! Skönt! Har jag inte fått mens till påsk så ska jag ringa dem och få Provera utskrivet. (Har PCO)
    Nya tag!{#emotions_dlg.flower}
    Tror att de sa att man ska ha fått sin menns innan den 27/4 om man skulle hinna med det långa programet innan de har sommarstängt.

Engail: Jag sprayade i 18 dagar innan mensen kom.. Fick oxå skjuta upp vul:et. Kändes riktigt jobbigt! Hoppas att din blödning kommer snart!

• Jmelb

tänkte hoppa med i den här tråden.. ringde till RMC idag för att få starta min andra IVF. så nu är jag "igång" igen efter en månads paus.. hoppas verkligen att det går bra denna gången

• Arona79
    Honken Massa styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower}

Ska på Nytt Vul imorgon..mitt 4:e! Har varit ner reglerad sååå länge så det tar tid =(
    Man ska inte klaga..är jätte glad att äntligen vara igång..men vill ta nästa steg =)
    Hoppas det är många stora fin ägg imogon =) hihi
  • g l i m r a

Visst kan man låta gonal f sprutan ligga utanför kylen när man börjar spruta?

• Ylva75
    g l i m r a skrev 2011-03-29 13:00:26 följande:
    Visst kan man låta gonal f sprutan ligga utanför kylen när man börjar spruta?
    Enligt FASS så kan gonal-f förvaras i max 25 grader i 28 dagar, så det är inga problem att ha den framme om från det att du börjar ta.
Svar på tråden rmc linköping - ivf