• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Ylva75: kanon börjar spruta idag så kan ja ha resten framme tills den tar slut. Fy sjutton nu börjar det då.. Huvva

• Ylva75
    g l i m r a skrev 2011-03-29 15:29:52 följande:
    Ylva75: kanon börjar spruta idag så kan ja ha resten framme tills den tar slut. Fy sjutton nu börjar det då.. Huvva
    Lycka till med sprutandet glimra.

Jag ska i morgon och ta prov och göra VUL och förhoppningsvis börja spruta snart jag med. Har ju sprayat i två veckor nu, så det bör väl vara dax snart.
  • g l i m r a

Ja det borde väl va dags snart för dig med då..
    Bara o bita ihop ikväll när första sprutan ska tas, så jävligt att detta drabbar en som är sjukligt nålrädd

• FRU  LILA

Lycka till alla ivf:are med ert sprayande och sprutande. Åh tycker synd om er spruträdda. Det ska nog gå bra för er (lätt för mig att sägaGlad). Men det var mycket jobbigare denna gång för mig som inte upplevt mig spruträdd innan. Jag tvekade både två coh tre gånger innan jag stack.

Här ruvas det och är på dag 6. Ena stunden tycker jag inte att jag känner något och andra stunden känns det något. Jag ska inte analysera minsta lilla för det är för tidigt i alla fall. Ska se om jag tjuvtestar till helgen, kanske söndag. Tror inte det för jag är för fegTungan ute

• g l i m r a

Fru lila: på vilken rd får man testa när man kör korta metoden?

Har tagit första sprutan (eller rättare sagt min man fick ta den på mig) det tog 30 min så kl 19 blev 19:30, fan trodde inte det skulle va så jobbigt...

• FRU  LILA

Tror absolut det är samma som för långa, du får testdag 14 dagar efter insättning. Tror jag i alla fall.

• Pinglan73

Jag bedövade huden lite med en isbit innan jag stack, tyckte det kändes mindre då.

• Askungen

Honken: vad skönt att du får prova den korta varianten nästa gång, ta nu vara på din vilomånad! 

Får hoppas att mensen inte krånglar, så jag hinner med ett försök innan sommaruppehållet. Lycka till alla ni som är igång med sprayande och sprutande, låter kanske konstigt men jag är lite avis  

• Ocean Pearl

Nu är äp avklarat. Det gick riktigt bra tack vare trevlig och omtänksam personalGlad. Det är klart att det kändes lite, men inte värre än att det gick att genomlida. 
    14 ägg blev det, nu återstår bara att se hur det går med dem, om vi har tur och kan få några till frysen. På torsdag får vi veta lite mer för då ska vi tillbaka igen. 

• g l i m r a

Ocean pearl: det lät underbart.. Man är lite skraj inför äp, håller tummarna för dig!

Svar på tråden rmc linköping - ivf