• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Erica b
    g l i m r a skrev 2011-03-29 19:43:11 följande:
    Fru lila: på vilken rd får man testa när man kör korta metoden?

Har tagit första sprutan (eller rättare sagt min man fick ta den på mig) det tog 30 min så kl 19 blev 19:30, fan trodde inte det skulle va så jobbigt...
    jättemodigt gjort!! Ja är inte alls spruträdd men ja tvekade innan ja stacka mej, förstår att det måste vara hemsk för er spruträdda!
  • Arona79

Är så Glad..ska på ÄP på Fredag Skrattande
    Längtar..men är oxå jätte nervös! Har fått alla ordinationer, men ville höra med Er
    som har gjort det om det är något speciet jag ska tänka på?

Tycker oxå att ni är jätte modiga som sticker er!
    Jag är tyvärr härdad..har diabetes! Men kommer ihåg
    hur det var ibörjan. Så en stor Eloge till er alla.

Kramisar

• FRU  LILA

Ocean pearl. Grattis till lyckat äggplock.

Arona79: Snart är det dags!!

• mg79
    Arona79 skrev 2011-03-30 15:33:57 följande:
    Är så Glad..ska på ÄP på Fredag Skrattande
    Längtar..men är oxå jätte nervös! Har fått alla ordinationer, men ville höra med Er
    som har gjort det om det är något speciet jag ska tänka på?

Tycker oxå att ni är jätte modiga som sticker er!
    Jag är tyvärr härdad..har diabetes! Men kommer ihåg
    hur det var ibörjan. Så en stor Eloge till er alla.

Kramisar
    Jag drack alldeles för lite innan ÄP,  och blev därför dålig av det smärtstillande och sattes på dropp, så mitt råd är helt enkelt drick drick och drick saft i mängder! Skrattande

Ta med en bok eller något att läsa, för oss blev det mycket väntan. Vi skulle vara inne kl 7.30 men fick inte komma in på ÄP förrän efter kl 11...  och lämnade salen först kl 15 (pga droppet).. 

Lycka till! {#emotions_dlg.flower} 
  • Englali

Arona 79: Härligt, det är nära nu! Min kropp jobbar med mig nu, blödningen kom sent igår kväll på spraydag 16, så nu blir det vul och blodprov på måndag. Äntligen!! Hur snabbt brukar man få komma igång med sprutorna efter vul? Rmc ska ju ringa på tisdag, finns det chans att man får börja samma dag?

• bebisdrömmar

Idag har vi varit på det första infomötet på RMC. Äntligen är man igång! Hoppas på mens snart så man kan börja räkna ner mot spraystart!

• g l i m r a

Bebisdrömmar: va härligt!

Tack alla, andra sprutan tagen, gjorde ont:( fan va jobbigt detta är. Läser att många av er fått vänta på äp när ni väl kommit dit. Tror ni man kan önska att de tar en först för ja tror inte ja klarar av väntan dagen D för ja kommer vilja spy av nervositet...:(

Arona79: Gud va härligt och skrämmande på samma gång, håller tummar och tår att det ska gå bra:)

Englali: va härligt att komma igång med sprutor hur konstigt det än låter...

• Ocean Pearl

Glimra: Jag tror tyvärr inte att man kan önska att bli först när det är äp. De sa till mig att det beror på vilken tid man får ta den sista sprutan (Ovitrelle el Pregnyl, vilken man nu fått utskriven), men fråga dem när de ger dig den tiden. Jag skulle ta min spruta kl. 21:30 och blev nummer tre vid äp. 
    Jag ser verkligen fram emot imorgon då jag ska få mina ägg tillbaka och få veta om det blir något till frysen. Sen börjar den jobbiga ruvartiden, men, men bara att härda ut. Bara det blir ett positivt resultat så är det värt alla våndorDrömmer .

• g l i m r a

Ocean pearl: ska dit imon för vul och blodprov och det kostar ju inget att fråga. Är rädd att ja inte klarar äp, jag lipar varje kväll bara för att ta spruta..

Svar på tråden rmc linköping - ivf