• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Ylva75

Arona79: Lycka till med ÅP i morgo. Håller tummarna för många fina ägg..

glimra: det gör inget att tycka det är jobbigt med sprutorna. Behandlingstiden är ju inte jättelång.

ocean pearl: Lycka till med ET i morgon....sedan är det bara att ruva på.....

ego: var igår på VUL och blodprov. Rmc ringde vid 11 idag och jag ska börja med sprutor från ikväll. Nytt prov på tisdag 5/4 och VUL 6/4, spännande, nu börjar det hända saker. Är inte så orolig över sprutorna. Brukar ju sticka andra dagligen i jobbet, och är inte spruträdd av mej, så det ska nog gå bra.

• Ocean Pearl

Nu är det gjort, et gick jättebra. Ett ägg av toppkvalité och ett ägg med lite sämre kvalité sattes in. Nu hoppas jag verkligen att de "boar" in sig ordentligt och stannar där i nio månaderDrömmer. Tyvärr blev det inget till frysen, men förhoppningsvis gör inte det något. Tredje gången gillt brukar man ju säga. Hoppas på det!!! 
    Jag har en del vätska i ena äggstocken så det är inte konstigt jag är så öm i magen sa hon, men om jag bara tar det lugnt ska det inte vara några problem.
    Nu börjar den jobbigaste tiden, denna väntan på resultat. Den 14/4 har jag td. Kan bara hoppas och hålla tummar och tår på att lyckas den här gången.
    Hoppas det går bra för er andra med sprayande och sprutande{#emotions_dlg.flower} .

• lindy01

Lycka till ocean pearl, Hoppas båda fäster och stannar kvar, oj vad spännande!
    se till att vila ordentligt nu!

• Pinglan73

Vi hade med egen dryck att ha innan ÄP, bl a nyponsoppa. Sen tog vi med smörgås och frukt att äta så fort jag fick för då var man skapligt hungrig.

Någon som provat att använda isbit innan ni sticker er? Fungerade bra på mig, kändes inte lika mycket. Men som någon skrev, det är en kort period som kan vara värd guldGlad

Håller tummarna för er alla då jag vet vad ni går igenom.

• g l i m r a

Varit på RMC idag för VUL och blodprov. 15 blåsor på höger sida och 12 på vänster. Runt 7mm va de. Troligen äp slutet på nästa vecka..

• FRU  LILA

Grattis ocean pearl till att bli ruvare.

• FRU  LILA

Ruvardag 9. Själv känner jag inget egentligen. Tjejmagen är lite svullen och magen med. Har lite lätt mensverk till och från men det kan betyda så mycket så jag orkar inte analysera det så mycket. Denna dag förra gången började det komma rosa/röda strimor någon gång under eftermiddagen som sen försvann. Sen kom det dagen efter med på eftermiddagen och sedan tredje dagen mens.Denna gång har det inte kommit så det ger mig hopp. Hoppas inte på falskt hopp.

• Arona79
    Ocean Pearl Grattis  så Spännande =)

FRU LILA Håller hårt i tummarna för dig!

Var på ÄP idag....är så nere och besviken Gråter Det var bra 2 ägg!
    Dom tror det är pga att jag har varit nerreglerad så länge. Visst det behövs
    ju bara 1 ägg....men känns som chansen att någon blir toppen är så liten!!!
    Jag HOPPAS VERKLIGEN att dom INTE ringer imorgon och säger att den inte
    har fungerat..vet inte vad jag gör då. Usch usch känns så tungt.....Försöker
    tänka positivt men det är så svårt just nu.

Ha en trevlig helg alla underbara tjejer här {#emotions_dlg.flower}
  • FRU  LILA

Håller verkligen tummarna för dig med Arona79! Hoppas nu på 2 toppägg!

• g l i m r a

Arona79: jag håller alla tummar och tår jag har..

Svar på tråden rmc linköping - ivf