• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU  LILA

Skönt glimra att de gav lugnande besked.

Jag har testdag imrogon men det känns kört.

• g l i m r a

Fast jag är inte lugn, är nära till lipen... Under denna period av barnlöshet över 3 år har ja gråtit en gång över detta men nu är det nära alltså. Usch ska va tyst för ditt är värre. Förstår att det känns kört det hade ja känt med men mirakel kan ske så man vet aldrig. Hoppet är det sista man ska överge sägs det. Kram till dig

• FRU  LILA

Nej tänk inte så, man är sig själv närmast. Inga problem är små i detta. Minsta bakslag gör en gråtfärdig. Det är som du säger under dessa år har det varit så mycket hit och dit och någon grej kan få en helt ur balans. Kram till dig med

• Englali

Anlijos: Trist, men veckorna går fort. Jag vet inte, men det verkar som endel får börja med sprutorna samma dag. Väntar o väntar på att dom ska ringa, denna dag känns sååån lång!! Fru lila: Åh jag hoppas verkligen inte att det är kört, håller alla mina tummar för ett plus i morgon. Glimra: Precis det som ni råkat ut för är jag så orolig över. Om jag fár börja med gonal-f ikväll så har jag helt ärligt inte så stor koll på hur jag ska göra. När vi var på vul gjorde sköterskan en genomgång av sprutorna men hade inte just en gonal-f att visa med Ngn som har kikat på ngn av dessa instruktionsvideor som finns på nätet och RMCs hemsida?? Usch jag känner mig riktigt orolig för det här, att det inte ska bli rätt dos och allt. Känns som ännu mer oro är det sista vi behöver nu

• g l i m r a

Englali: bara du ställer in rätt dos på vredet och drar ut så långt det går in i magen sen trycker du in så långt det går. Knäpper till i sprutan. Känns som att det bara är vi som är så jäkla korkade o gjorde fel:( hoppas att det rett upp sig till på tors. Har många små blåsor så det finns kandidater men de måste bli större men nu tar ja 187,5 började med 112,5 sen 150 o aldrig fått så höga doser pga fel..

• mg79
    FRU LILA skrev 2011-04-05 07:46:08 följande:
    Testade nu på morgonen med, stort minus. Ingen tvekan, kommer upp direkt. Fan och skit!
    Beklagar... jag som knep mina tummar för dig.. Rynkar på näsan

Stor kram
  • FRU  LILA
    mg79 skrev 2011-04-05 17:02:59 följande:
    Beklagar... jag som knep mina tummar för dig.. Rynkar på näsan

Stor kram
    Tack snälla du.
    Ja, detta är verkligen inget man kan påverka alls har jag märkt. Det är väl det som är så frustrerande många gånger. Jag bröt ihop igår kväll och höll på till och från i 1,5 timme. I morse kändes det bättre. Det har kommit över mig några gånger idag och då blir det som tryck i bröstet och spänning bakom ögonen men faktiskt inga tårar, konstigt. Men många gånger känns det lite tufft men jag känner mig ändå lugn i detta nu. Nu kommer det bli fokus på livet-mysa som man och fru, resa, dricka och äta gott och inga planer på barn med tider hit och dit och läkarbesök och mediciner. Kommer inte köra något mer i år i alla fall, förutom hemma försök vad det nu kan geTungan ute
    Vill bara koppla av och leva vardag nu. jag kommer nog många gånger känna sorg över detta men det får inte ta överhand.
    Vi har en i frysen. Inte så mycket att sätta hopp till när det ska tinas men det kan ju klara upptiningen. Detta gör att jag kan koppla av och inte känna att det är helt och hållet kört för oss.
    Skönt att skriva av sig!!!
  • g l i m r a

Fru Lila: om det känns bra för dig så ska du göra så. Man får inte glömma mitt i allt att man har ändå varandra och man älskar varann. Det är inte alla som ens har den turen. Man måste leva! Skönt att ha ett ägg i frysen, vem vet det kanske är ert guldägg.. Hoppas innerligt på detta. Njut nu av att leva och ta hand om varandra.

• FRU  LILA

Ja precis så känner jag. Vårt äktenskap är viktigast och det ska bli skönt att bara vara men samtidigt svårt så klart. Sorgen finns ju alltid där men kanske kan bli bättre med tiden. Sen är det ju mycket  som få lida av behandlingen. Kunna planera och göra saker, bara vanliga små vardags saker och kunna njuta av en vardag, ett glas vin på helgen, normalt sexliv som får ligga på sparlåga eller nästan på is under behandling. ja nu är det mannen och jag bara ett tag nu.
    Men imorgon kommer det kännas tufft på testdagen för jag ska ändå ta ett testGråter

Jag vill önska er alla stort stort lycka till och även tacka för all pepp{#emotions_dlg.flower}. Känner nu att jag inte kommer hänga här varje dag som nu när behandlingen tagit slut och fokus ligger på annat. Kommer titta in hos er men inte som nu, orkar inte eller vill nog inte heller det. Eller så hänger jag här och peppar er-tiden får visa.

• g l i m r a

Förstår dig, ha det underbart så hörs vi säkert igen. Kram

Svar på tråden rmc linköping - ivf