• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lindy01

Anlijoos : det börjar luta åt det hållet för mig med, ingen blödning än så länge och jag har VUL inbokat på torsdag, hoppas hoppas den kommer inatt eller tidig morgon! i vanliga fall skulle jag haft mens idag. jag mår också oförskämt bra så jag gissade att det inte riktigt tagit...

• Arona79
    FRU LILA
    Håller super hårt i tummarna att när du testar imorgon så är det ett
    plus där!!
    Tänker på dig och din man, och skickar massa styrkekramar till Er
    {#emotions_dlg.flower}
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-05 20:37:14 följande:
    Anlijoos : det börjar luta åt det hållet för mig med, ingen blödning än så länge och jag har VUL inbokat på torsdag, hoppas hoppas den kommer inatt eller tidig morgon! i vanliga fall skulle jag haft mens idag. jag mår också oförskämt bra så jag gissade att det inte riktigt tagit...
    Hej lindy01!  Kan meddela att mensen kom sent igår kväll med början av spottings och idag har den kommit igång ordentligt. Dock sa de på RMC att det var bra att jag ringde för det var tvunget att vara i slutet av mensen om jag nu hade mens vid VUL + blodprov. Så jag föreslår att du ändå ringer imorgon och kollar för att vara på säkra sidan?

Lycka till :) Är det ditt första försök?
  • Hjärtefröjd

Och en fråga till, är det någon som fått lokalbedövning i underlivet/bäckenbotten inför ÄP på RMC?

• g l i m r a

Jag frågade om man fick det men de gav inte det utan lugnande o sen antar ja att det är morfin man får i armen?? Nån som vet säkert?

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-04-06 15:40:36 följande:
    Jag frågade om man fick det men de gav inte det utan lugnande o sen antar ja att det är morfin man får i armen?? Nån som vet säkert?
    Men suck, det erbjuder alla andra kliniker jag har varit i kontakt med, men de är å andra sidan privata och aningen mer kund/patientfokuserade.
  • lindy01

Anlijoos- jo, jag fick också flytta mitt VUL, den 12e är det dax!, men det är ok. min mens kom idag så nu vet jag att det funkar som det ska, skönt! antar att man bör skratta sig lycklig över att man inte blivit något hormonmonster ännu...
    Ja, det är vårt första IVF jag tycker det är väldigt spännande.och ett väldigt stöd att ha eralla att byta tankar med.
    stora kramar och lycka till allihop!

• lindy01

hmmm en fråga också, jag har inte fått något datum för äggplock (vad jag kan minnas), när fick ni alla det,för alla verkar ju veta sitt...
    rent logiskt borde det ju vara v-17 som anlijoos eftersom vi ligger lika till i tidsplanen?eller?

• Englali

Hej tjejer! Jag fick samtal från RMC igår och är nedreglerad så ikväll börjar vi spruta med gonal-f. Härligt, ett steg närmare målet. Blodprov på måndag och nytt vul på tisdag. Har inte heller fått ngt beräknat datum för äp men om jag jämför med er lindy01 och anlijoos borde ju mitt bli vecka 16 då jag ligger en vecka före er i beh.?!

Svar på tråden rmc linköping - ivf