• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Rödluvan

Har nu varit på första kontrollen. Ultraljudet såg bra ut, får se vad de säger om blodprovet idag. Fick även träna på sprutan, och lyckades faktiskt sticka mig själv en gång! Kände mig helnöjd!  Gäller bara att komma ihåg hur jag gjorde när det är dags

• Erica b

lärkan80- hang in there! Kämpa på det känns nog som tiden står stilla kan ja tänka mej men blödningen kommer snart o då äre bara att köra igång igen. Gör fel gör om gör rätt!

Vi ska på första läkarbesöket den 26 okt, fick tiden bara 4 dagar efter att remissen kommit in, känns jättebra för ja var riktigt nere o deppade där men vips så kom tiden o glada fjärilar dök upp ist! Har man kämpat i 7 år så är man glad för det lilla.
    Man blir ju liiite fixerad vid almenackan när man räknat o styrt i så många år o om ja fattat alla spray o spruttider rätt så kanske det blir ÄP på julafton så då kommer vi väl få vänta ännu längre...
    hur långt är det normalt mellan mens o äp?

Kram på er alla kämpare!Hjärta

• strössel

mg79:

Vilken läkare hade du vid äggplocket ?

Idag har det börjat göra mindre ont när jag kissar, men det tog en vecka. Fast det är inte över helt hade nästan gett upp om att det nånsin skulle försvinna. Önskar man kunde gå i ide och vakna när man har TD den 16/10 jobbigt att bara vänta och vänta.

Jag är sjukskriven för jag har väldigt tungt nattjobb så det blev för mycket med ivf och jobbartiderna och allt. Vad jobbar du med ?

• lärkan80
    Erica b: Tack för peppningen! Jo, visst känns det som att tiden stannat upp litegrann. Hade liksom räknat med ÄP vid den här tiden och nu har jag inte ens nån aning om när jag får börja spraya.Rynkar på näsan

Karli: Välkommen! Jag har gjort ett försök att uppdatera listan och har lagt till dig. Om jag misslyckats kanske nån vänlig själ kan rätta till..

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10, VUL och blodprov 8/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • Erica b
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10, VUL och blodprov 8/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • FRULILA

Blir att ta ägglossningssprutan i kväll. Hoppas att allt går bra nu. Skönt att slippa nässpray nu efter att ha sprayat i en månad. Men glad att vi fått hjälp och kommit hit nu.
    Ska bli skönt med äggplock för det trycker på mycket mycket och jag är svullen om magen.

Karli: Skönt att vara igång nu. Välkommen hit föresten.

• mg79
    strössel skrev 2010-10-06 11:00:09 följande:
    mg79:

Vilken läkare hade du vid äggplocket ?

Idag har det börjat göra mindre ont när jag kissar, men det tog en vecka. Fast det är inte över helt hade nästan gett upp om att det nånsin skulle försvinna. Önskar man kunde gå i ide och vakna när man har TD den 16/10 jobbigt att bara vänta och vänta.

Jag är sjukskriven för jag har väldigt tungt nattjobb så det blev för mycket med ivf och jobbartiderna och allt. Vad jobbar du med ?
    Jag hade Karin, men själva ingreppet kändes inte mycket - hon gjorde ett kanonjobb! Lite mindre stel idag. Vi har varit på återbesök och fått sätta tillbaka 2 embryon... hoppas de sätter sig Glad. Jag har TD 20/10... 14 lååånga dagar.

Tänkte höra om du fått några rekommendationer om hur du skall leva ditt liv fram till TD, jag har inte fått några. Är det bara att leva som vanligt tro?? Jag jobbar som lärare och har ganska lätta dagar med väldigt förstående chef och elever!
  • strössel

mg79:

Dom sa att man ska inte hoppa och stutsa eller rida. Promenader var väl det enda som gick bra. Ta det allmänt lugnt och inte stressa. Men att man kunde leva som vanligt i övrigt. Hon sa att man skulle lyssna och känna hur mycket man orkade göra.

Jag har promenerat varje dag , inte så långt i början då det gjorde ont att röra sig men nu går det bättre.

• mg79

Strössel:
    Ok.. hoppa och studsa visste jag, men alltså bara att fortsätta som vanligt. Får nog byta cykelturen till jobbet mot prommenad. Flört 

Min bästa kompis tyckte jag skulle spendera dagen i sängen med benen i luften, för det hade hon sett på film... men tänk så långtråkigt det skulle vara.. hihihi

Svar på tråden rmc linköping - ivf