• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • mg79

By the way, nån som fåt koll på det här med toppkvalitet och inte, vad är det egentligen som skiljer... Glömde fråga idag...

• Karli

Tack för välkomnandet

Det känns kanon att äntligen vara igång.
    Det är ju min första spraydag idag.
    Ska till läkaren den 20/10 och ta blodprov,ultraljud och även lära mej sprutan
    Gillar inte alls sprutor men de får ju helt enkelt gå hehe.

• strössel

Piggelin80:

Hur går det för dig ?

• Piggelin80
    strössel skrev 2010-10-07 08:53:34 följande:

Piggelin80:

Hur går det för dig ?

Idag känns det bättre... har sett ett litet hjärta slå för ett par timmar sedan, känns underbart! Hjärta

Är sjukskriven sen i tisdags, åkte in på kvällen akut för att det gjorde så ont i magen och jag hade bruna flytningar. De gjorde vul som visade att jag var överstimulerad, med STORA äggstockar. De funderade på att lägga in mig, men kom fram till att jag ska vila hemma och komma på täta kontroller... så nu har jag full koll på när jag kissar, mäter magen varje dag och väger mig på morgonen (stränga order!;)). Hur som helst såg de inget hjärta i tisdags och jag blev såklart OROLIG! Men idag när jag var på återkontroll hade ett hjärta börjat picka och allt såg bra ut! (Det andra embryot verkar inte ha klarat sig). Så idag ska jag bara försöka vara lycklig utan oro Skrattande

Hur går det för dig då strössel? Långsamma ruvardagar?! ... Ruvartiden är den längsta under hela behandlingen, men konstigt nog så är man där helt plösligt, den stora testdagen! Ska du hålla ut eller blir det tjuvtest?

Strumpa och FruLila, hur går det med sprutorna?
  • Rödluvan

Piggelin80: Måste vara härligt att uppleva ett litet hjärta slå.. Jag gläds med dig!

Jag flyttar ner mig ett steg. Fick börja med sprutorna igår. Blev lite chockad att det kom så snabbt på.. Var jätte nervös när jag satt där med sprutan men det gick bra!  

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10, VUL och blodprov 8/10
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • Rödluvan

FRULILA: Önskar dig Lycka Till imorgon!

• mg79

FRULILA: Håller tummarna för dig i morgon! Drick mycket av saften... så kanske du slipper må illa efteråt. Man tröttnar fort på saft, men drick iaf! Flört

• strössel

Piggelin80 :

Vad skönt att du har sett ett litet hjärta. Vet hur ont det gör att ha stora äggstockar och att vara överstimulerad var det när jag gjorde ivf 2006. Ta hand om dig och den lilla i magen !

Ja dagarna går i snigelfart , dom första dagarna hade jag molande värk och illamående ömma bröst men det är väl från äggplocket och progesteronen.

Nu känner jag inte så mycket, mår som vanligt lite trött bara är lite deprimerad ledsen gråter för lilla minsta kännas som om det är kört för att man läser att alla känner en massa och det gör inte jag är på ruvardag 5 idag.

Så nu känns det rätt jobbigt, jag är sjukskriven från mitt jobb och då får man extra mycket tid att känna efter och det är inte bra. Jag ska inte testa tidigare än testdatumet 16/10.

• strumpa
    Piggelin80 skrev 2010-10-07 13:05:28 följande:
    Idag känns det bättre... har sett ett litet hjärta slå för ett par timmar sedan, känns underbart! Hjärta

Är sjukskriven sen i tisdags, åkte in på kvällen akut för att det gjorde så ont i magen och jag hade bruna flytningar. De gjorde vul som visade att jag var överstimulerad, med STORA äggstockar. De funderade på att lägga in mig, men kom fram till att jag ska vila hemma och komma på täta kontroller... så nu har jag full koll på när jag kissar, mäter magen varje dag och väger mig på morgonen (stränga order!;)). Hur som helst såg de inget hjärta i tisdags och jag blev såklart OROLIG! Men idag när jag var på återkontroll hade ett hjärta börjat picka och allt såg bra ut! (Det andra embryot verkar inte ha klarat sig). Så idag ska jag bara försöka vara lycklig utan oro Skrattande

Hur går det för dig då strössel? Långsamma ruvardagar?! ... Ruvartiden är den längsta under hela behandlingen, men konstigt nog så är man där helt plösligt, den stora testdagen! Ska du hålla ut eller blir det tjuvtest?

Strumpa och FruLila, hur går det med sprutorna?
    Det går bra med sprutorna, tar min tredje ikväll och imorgon redan är det dags för första Vul, spännande att se om man har svarat på medicinen :) 
  • LindaBell

Grattis Piggelin80!! Så underbart!!

Strössel; jag känner heller ingenting, är på ruvardag 6. Suck, så långsamt. Men försöker inte misströsta, jag kände inget förra gången heller och då plussade jag ju på TD sen! Trött är jag dock, men det har jag varit sen flera veckor. Och magen är svullen, men det är efter sprutorna, det var likadant förra gången, det satt i ett bra tag.

Svar på tråden rmc linköping - ivf