• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Englali

Jag har en testgalen man här hemma, han är SÅ lycklig!! När jag kom hem från jobbet hade han köpt två vanliga clearblue test och ett digitalt. Haha, goding Jag kunde inte hålla mig heller utan testade med det digitala för några timmar sedan, resultatet blev klart och tydligt: Gravid!!! Kan detta stämma?! Är det verkligen på riktigt nu?! Är på RD 12 idag, TD på torsdag, hur tillförlitligt är detta?! Är överlycklig och livrädd på samma gång, det är ju så tidigt. Nu ska jag bara tänka positiva tankar och fortsätta ta hand om mig och min kropp på bästa tänkbara sätt!!!

• lindy01

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! Torsdag är ju i övermorgon så det stämmer säkert, hurra hurra hurra hurra!!!
    jag testade med testet jag hittade hemma,klart minus,men jag förväntade mig inget annat eftersom jag är på ruvardag 5 bara. jag vet åtminstone att ägglossningssprutan gått ur kroppen,ifall plusset skulle dyka upp senare.

fira nu englali,nu blir ni äntligen mamma och pappa!

• Kajsa84

Snart på väg till Linköping för att bli ruvare Hoppas det blir bra resultat med dom 13 äggen vi hade. Är jätte nervös och samtidigt så otroligt glad och förvämntandsfull

Anlijoos - Lycka till Kanske ser dig där. hehe

Lycka till alla andra

• lindy01

hurra- grattis kajsa84 också såklart! det är fantastiskt att få se när dom sprutar in ägget i livmodern. nu är hönsgården snart full med ruvare!

och Hjärtans fröjd- jag mådde bra under sprutfasen,det jobbiga var första gången man stack sig. och i slutet då man bara ville att det skulle vara över..jag sprutade ungefär 11 dagar med låg dos och fick ta äl-sprutan 12e dagen, äp 14e dagen och et 16e dagen.
    jag var och lämnade blodprov och gjorde vul en gång i veckan(alltså 2ggr blodprov och 2ggr vul totalt) och en extra gång inför påskstängningen så dom kunde dosera rätt.
    Lycka till!,när börjar du?

• Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-05-04 10:39:32 följande:
    hurra- grattis kajsa84 också såklart! det är fantastiskt att få se när dom sprutar in ägget i livmodern. nu är hönsgården snart full med ruvare!

och Hjärtans fröjd- jag mådde bra under sprutfasen,det jobbiga var första gången man stack sig. och i slutet då man bara ville att det skulle vara över..jag sprutade ungefär 11 dagar med låg dos och fick ta äl-sprutan 12e dagen, äp 14e dagen och et 16e dagen.
    jag var och lämnade blodprov och gjorde vul en gång i veckan(alltså 2ggr blodprov och 2ggr vul totalt) och en extra gång inför påskstängningen så dom kunde dosera rätt.
    Lycka till!,när börjar du?
    Jag börjar i morgon, med 150ie Gonal-F. Jag tyckte det lät som en hög dos, men men, vad vet jag.

Jag kommer att ta blodprov på femte sprutdagen och göra VUL på sjätte.
  • lindy01

det låter som en normal dos tycker jag,jag hade 112,5 förutom de sista 2 dagarna då jag hade 75,men dom höll det ju lågt så jag inte skulle bli överstimulerad medans dom hade påskstängt...jag fick ut 8 ägg, tror jag hade fått ut fler om dosen varit högre,men det är ju så individuellt, och det är ju kvaliten som räknas till sist.
    om du lägger ett paket glass eller något annat djupfryst på magen där du ska sticka i typ en minut innan du sticker så känns det inte alls, du kommer bli snopen hur lätt det är!

• Hjärtefröjd

Jag brukar sticka utan glasspaket och tycker knappt det känns då. Det är bara pregnylsprutan som gjort ont tidigare, men den slipper jag ju nu eftersom jag får Ovitrelle istället.

Svar på tråden rmc linköping - ivf