• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • pållan

Har inte skrivit här på länge, men nu kan jag inte låta bli

Englali: grattis! Tror absolut att du kan lita på ett plus (särskilt ett digitalt) på ruvardag 12!

Hjärtans fröjd: vad spännande att ni ska göra ivf nu! Jag sprutade med 150 ie puregon, hade behandlingsstart 4/2 och ÄP den 14/2. Åtta av de dagarna tog jag puregon. De sista tre dagarna höjde jag till 175 ie puregon, det berodde visst på att jag samtidigt tog orgalutran. Jag hade alltså en kort behandlingsperiod: 11 dagar från sprutstart till äggplock. 150 ie låter som en normal startdos, men visst har du reagerat starkt på hormonbehandling förut? Kan ju hända att du får sänka dosen efter första VUL. Men jag tror att det i så fall är bättre att börja med en lite högre dos och sedan sänka, än att behöva höja. Behandlingstiden blir kortare och äggblåsorna jämnare i storlek än om du höjer dosen eftersom. Håller tummarna för att allt går smidigt och bra! 

• anmaelli

Tack! Nu är vi påväg hem från ÄP. Har gått bra och de fick ut 17 ägg så det känns som ett bra resultat och jag är nöjd. Mår lite illa och är lite groggy men annars helt ok. Jadu Kajsa84, då kanske vi möttes där i korridorerna! Hur gick det för dig?

• Englali

Pållan: Grattis till så många ägg, det låter ju toppen! Vila, vila nu och ladda inför ET. Pållan: ja vi får hoppas det, gjorde ett vanligt test i morse (igen!!!) och det var ett starkare plus. Imorgon är det TD så då kanske jag vågar tro på att det är på riktigt!!! Hur går det för dig Pållan, vilken vecka är du i? Mår du bra?

• lindy01

bra skörd anlijoos! tyckte du att det gjorde ont? nu är det bara det roliga kvar!..sedan kommer väntan...

• pållan

lindy01: tack, för mig går det bra bortsett från lite vanliga gravidkrämpor som illamående och trötthet . Håller tummarna för att du snart får ett fint plus, bara några ruvardagar kvar nu! 

Englali: Att plusset blir starkare låter ju lovande! Tror att det kommer gå bra imorgon Jag är i vecka 14 nu och har hittills mått bra, förutom en del illamående och trötthet. Just den här veckan har jag en liten svacka och mår väldigt illa, har svårt att äta, men hoppas att det snart går över. Hur som helst är det ju värt det

• anmaelli

Det gjorde ont när de plockade från ena äggstocken, då trodde jag jag skulle tuppa av och jag fick en ordentlig svettattack fastän och de tyckte jag var blek... fick dropp och fick vila, men blev snabbt piggare. Måste verkligen berömma personalen på RMC! Blev superväl omhändertagen.

Mannens prov var de också nöjda med så det blir vanlig IVF för oss. Det blev vi lite förvånade över då vi var så inställda på ICSI, men de vet ju bäst :)

Känns jättebra och vi är glada och nöjda. Sambon fällde några tårar när det "var över" och vi fått resultatet.  Hoppas att det blir många fina embryon nu så att vi får några till frysen.

Vet ni förresten om det är samma dag som ÄP som man börjar med progesteron? Hur gör ni när ni jobbar med det där att man ska ligga ner i 30 min... känns inte helt lätt att lösa när man är på jobbet. Och hur långt in ska man föra den?

På fredag smäller det, sen är det TD 20/5.

• lindy01

ja jag tror att det var samma dag man började (hur fort glömmer man igentligen!?).
    för in den så långt du kan,kan vara svårt att få in den långt när man är så svullen. jag mailade rmc i förrgår ang det där med att ligga ned och dom sa att om man inte kan ligga ned går det bra att sitta i 30 min, och om man inte kan sitta i 30 min kan man ta den i analen. mysigt va?

• anmaelli

haha, okeeeej... sitta kommer jag nog alltid kunna göra, och kanske fälla stolen bakåt lite. Det ordnar sig nog då. Man är ju bara så petig och vill veta att man gör så rätt som möjligt så att ett eventuellt negativt resultat inte ska ha kunnat påverkats av något man själv gjort fel. Analen hoppas jag att jag slipper ta den

Tack för ditt svar, hur mår du nu? Har du haft mycket ont efter ÄP och ET?
    Jag känner mig oförskämt pigg och undrar om det blir något bakslag.... annars kommer jag nog snart klättra på väggarna. Tänkte dock börja jobba igen på måndag.

Kram!

• Englali
    pållan skrev 2011-05-04 15:33:26 följande:
    Englali: Att plusset blir starkare låter ju lovande! Tror att det kommer gå bra imorgon Jag är i vecka 14 nu och har hittills mått bra, förutom en del illamående och trötthet. Just den här veckan har jag en liten svacka och mår väldigt illa, har svårt att äta, men hoppas att det snart går över. Hur som helst är det ju värt det
    Pållan: Jag hoppas verkligen det, så i morgon bitti är det testdags igen! Tråkigt att du mår illa & så, men som du skriver... det är SÅÅ värt det! Vad händer nu, för min del? När får man komma på första vul så man blir lite lugnare?
    anmaelli skrev 2011-05-04 17:09:29 följande:
    Det gjorde ont när de plockade från ena äggstocken, då trodde jag jag skulle tuppa av och jag fick en ordentlig svettattack fastän och de tyckte jag var blek... fick dropp och fick vila, men blev snabbt piggare. Måste verkligen berömma personalen på RMC! Blev superväl omhändertagen.

Mannens prov var de också nöjda med så det blir vanlig IVF för oss. Det blev vi lite förvånade över då vi var så inställda på ICSI, men de vet ju bäst :)

Känns jättebra och vi är glada och nöjda. Sambon fällde några tårar när det "var över" och vi fått resultatet.  Hoppas att det blir många fina embryon nu så att vi får några till frysen.

Vet ni förresten om det är samma dag som ÄP som man börjar med progesteron? Hur gör ni när ni jobbar med det där att man ska ligga ner i 30 min... känns inte helt lätt att lösa när man är på jobbet. Och hur långt in ska man föra den?

På fredag smäller det, sen är det TD 20/5.
    Du reagerade precis som mig, jag blev ju jättedålig och fick ligga kvar med dropp. Personalen är toppen på RMC!!
    Jag tror det är samma dag du ska börja, har för mig att jag tog den första på kvällen äp-dagen. Men vad fort man glömmer, jag vågar inte säga hundra. Nu håller vi tummarna för att många ägg blir fint befruktade.
    Kajsa84 skrev 2011-05-04 09:56:36 följande:
    Snart på väg till Linköping för att bli ruvare Hoppas det blir bra resultat med dom 13 äggen vi hade. Är jätte nervös och samtidigt så otroligt glad och förvämntandsfull

Anlijoos - Lycka till Kanske ser dig där. hehe

Lycka till alla andra
    Kajsa: Hur har det gått idag?? Hoppas allt är bra och att ni fick ett fint guldägg tillbaka.
Svar på tråden rmc linköping - ivf