Englali skrev 2011-04-28 18:21:55 följande:
Anlijoos: Jag hade helt klart stått över alkoholen!! Barbara pratade om just detta när vi var på infomöte att det kunde vara bra att stå över under spruttiden. Själv dricker jag så lite (ca1-2 glas rött/månad) så jag har faktiskt avstått alkohol helt sedan några veckor innan vi började beh. med nedregleringen. Antingen får du dricka alkoholfri variant, eller skylla på att du äter penicillin eller ngt, annars säga precis som det är. I våran närmaste umgängeskrets har dom vetat om vad vi kämpar med en längre tid så dom vet även om ivf-processen, har varit jätteskönt för vi har fått så mkt stöd och omtanke! Men återigen till alkoholen, det är nog bara ngt du själv kan bestämma vilket som känns mest rätt för dig/er i slutändan.
Vad konstigt, till oss sa Barbara ingenting om att vi bör avstå från alkohol under sprutperioden. I informationsmaterialet står det bara att man ska undvika träning.
Nu kommer ju inte jag heller dricka några större mängder under sprutperioden, men jag tycker det är konstigt att ingen sa något om det.