• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli

Beklagar G l i m r a vad jobbigt styrkekram! Jag kommer som lindy01 ta semester för att undvika frågor. Jag skulle fått läkarbesök, mediciner osv gratis också genom jobbet, men har valt att inte nyttja det av samma anledning. Dumt kanske, men min bedömning är att det är värt det.

• lindy01

gör som du känner är bäst Anlijoos,vad kul med äggplock i ÖVERMORGON!!!! tjoho, nu är du i slutspurt!

• Kajsa84

Precis hemkommen från Linköping.
    Fick ut 34 äggblåsor som gav 13 ägg Mycket nöjd.

Själva Äggplockat gick jätte bra och var inte alls så farligt som jag trodde MEN jag hade mycket blåsor i höger äggstock så dom fick sticka tre gånger i den vilket gjorde att jag fick otroliga smärtor efter äggplocket och fick ligga kvar i tre timmar och spydde och hade mig. Det ska dock vara väldigt ovanligt. Dom trodde eventuellt att äggstocken hade lyckats "vrida" sig. Fick kolla extra med ultraljud men att såg bra ut.

Håller tummar och tår att det går bra denna gången för ett äggplock till är jag inte sugen på på långa vägar igen! (Skulle ju dock göra det om det krävdes så klart)

Lycka till alla

• g l i m r a

Kajsa84: ajdå men skönt att det är gjort nu. Det är ju det nu vet man vad man ska gå igenom, man är ju inte jättesugen:( ha måste dock vänta till aug när de öppnar igen.. Livet är fan inte kul ibland.

• Englali

Jag kunde inte hålla mig... ruvardag 11 och jag testade nu i kväll, alltså inte morgonurin. Mit clearblue visar ett svaaagt plus, men nog finns det där alltid! Jag vet att det är jättetidigt och mkt kan hända, så jag vågar inte riktigt tro på et ännu. Vi får se om det visar samma på torsdag, då vågar jag kanske glädjas lite mer!

• anmaelli
    Inte ett hotellrum ledigt i hela Linköping... får bli att gå upp mitt i natten på onsdag då ÄP är då :( Så typiskt! Hade hoppats på att få vara någorlunda utvilad.

Grattis Englali! Vad härligt!!!

Kajsa84: Grattis till så fint resultat, men låter som du hade det jobbigt där efter ÄP. Jag är inte så orolig av mig, men jag börjar bli lite nervös... men mest förväntansfull.

Ja du Lindy01, nu är det verkligen SNART! Nu ska det bara ta sig också!
  • Englali

Anlijos: har ni kollat ekoxen?! Min man jobbar mkt i Lkpg, bor alltid på Scandic city men när det varit fullt har nästan alltid ekoxen funkat.

• anmaelli
    Englali skrev 2011-05-02 19:56:43 följande:
    Anlijos: har ni kollat ekoxen?! Min man jobbar mkt i Lkpg, bor alltid på Scandic city men när det varit fullt har nästan alltid ekoxen funkat.
    Ja, det är fullt där också :( Vet inte om det är någon happening där nu i veckan? Känns konstigt att ALLT ska vara fullt. Suck! Får ringa runt lite imorgon och hoppas att någon har avbokat....
  • Englali

Han kollade med derascresebyrå nu (bad honom göra det ) men der stämmer, det är verkligen helt fullt ring runt och sätt er på avbokningslistor. En övernattning innan äp är ju inte dumt, det hade vi.

• Englali

Det finns lediga rum på Mjölby stadshotell säger han nu, mellan Mjölby och Lkpg är det ca 20 min med bilen, E4. Alltid ngt kanske?!?

Svar på tråden rmc linköping - ivf