• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Bamboocha

Nu är jag gravid i v 25. Kollar då o då här i forumet. Lyckades på första försöket på RMC det enda rådet jag ger er är att efter ÄP  o ET Vila o återigen vila. jag var sjuk en vecka o bara tog det lugn!! Bara sjukanmäll er på jobbet, det har man rätt till o inget man ska dra sig för eller ta sem för!!
    Lycka till allihop!!

• anmaelli
    pållan & lindy01: Tack för allt peppande!! :) Kram!

Bamboocha: Men hur gör man om man inte vill berätta på jobbet? Hade gärna sjukskrivit mig och sluppit ta semester, men det känns omöjligt. Grattis till att vara gravid och i v.25!! Härligt att höra positiva historier!
  • Bamboocha

Bara sjukanmäl er! Svårare än så är det inte. Det gjorde jag tänker inte ta ut någon semester det har man rätt till att vara sjuk. Lycka till i vila tänk på er själva.

• lindy01

jag har ett jobb där man kräver sjukintyg efter ett visst antal dagar, dessutom måste man ringa in och sjukanmäla sig varje morgon,och så har jag väldigt nyfikna kollogor som redan kollar undrande på min mage eftersom "jag borde vara näst på tur"... eftersom jag redan ljugit massa för att kunna smita iväg på tester och läkarbesök och vul etc etc känns det mer stressande att behöva hitta på ursäkter för varje sjukanmälning eller frånvaro. (jag får sjuuukt dåligt samvete när jag ger "hitte på" anledningar till mina läkarbesök. ) än att ta semester.
    jag tog semester för att inte behöva ha dåligt samvete och för att kunna slappna av mentalt och fysiskt.
    Det hela är såklart upp till vad som känns bäst för var en,det är klart man kan sjukskriva sig om man vill...

• g l i m r a

Är det nån av er som fått minus vid IVF och blöder som en tok? För det första kom klumpen ut på toa säkert 5 cm:( sen droppade det verkligen o så har jag aldrig haft tidigare..

• Englali

Glimra: Ingen aning, stor kram till dig... förstår att det känns skitjobbigt!! Här är vi på RD 11 idag, jag känner mig ledsen, deppig och orolig Första ruvarveckan var utan problem, men mår jag mest dåligt psykiskt, allt känns så jobbigt. Hade bestämt mig för att inte tjuvtesta men ny kommer jag nog göra det i morgon bitti. RD 12, det är lite tidigt egentligen va? Vad tror ni, är det dumt?!

Svar på tråden rmc linköping - ivf