• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Kajsa84

Var på VUL idag och förmodligen ÄP på måndag Håller tummarna., Får veta mer i eftermiddag.

Vi ska sova på hotell kvällen innan och fixa "utlösningen" på hotellet innan vi åker in. Hur fungerar det? Har någon mer gjort det?? Dom sa att det inte var något problem men har inte fått någon mer information :-/

• Cathy

Kajsa84; vi hämtade en 'tub' på sjukhuset kvällen innan. Be sköterskan lämna en på avd som ligger intill. Funkar hur bra som helst. Lycka till!

• g l i m r a

Testade minus idag på rd12 td mån. Nu slutar ja med vaggisarna kan väl inte behöva de mer?

• Englali

Glimra: Nej vad tråkigt!!! Jag vet faktiskt inte hur man ska göra med vaggisarna. Stor kram till dig!

• laloup

Hejsan allihopa!

Jag är ny här och undrar om jag får vara med på ett hörn i tråden? Jag och min man har försökt i fyra år och ska nu göra FET på RMC i Lkpg. Vårt färskförsök som vi gjorde i slutet av januari slutade i MA i v 7 som upptäcktes på ultraljud i mars. Bakom oss har vi även ett MF i v 6 efter spontan graviditet för två år sedan. I frysen på RMC har vi tre små eskimåer.

Vi planerar nu vårt första FET. Det är vårt sista gratisförsök och ingen av oss vågar väl egentligen hoppas på att det ska funka, men hoppet är ju det sista som överger än Drömmer

Idag lördag fick jag glad gubbe på ägglossningsstickan - vågar jag ringa RMC idag eller ska jag vänta till måndag? Syster Kerstin (som hade en dålig dag när jag ringde) sa att jag kunde vänta tills måndag om det blev omslag på helg, -vågar jag lita på det? Har försökt hitta info fr RMC, men det står inget om det, bara att tfntid är må-fre.

Tack o kram! 

• anmaelli

God förmiddag! allihop
    Jag drack ingenting igår, bara fuktade läpparna lite för att låtsas... sen fick sambon byta glas med mig emellanåt Det funkade! Tror jag iaf...

Däremot så blev det hektiskt med sprayande och sprutande... var ute och hade ingenstans att ta vägen med sprutan så blev superstressad, och fick åka hem. Tog sprutan 30 min senare än vanligt, men glömde nässprayen och kom på den 10 min efter, alltså 40 min senare än vanligt, så nu är jag nojig att det ska strulat till det. Vad jag förstod så tar man den för att inte få ägglossning, kan det verkligen vara så att jag får ägglossning nu? Åhhh, så irriterande!!!

RMC:s svar på mina funderingar kring alkohol och exakta tider med sprayande och sprutande var att nässprayen ska man ta så exakt som möjligt (+/- 10 min), och att man skulle ta injektionerna ungefär samma klockslag varje kväll.

Alkohol ska man vara restriktiv med kring ÄP och ET för att få så bra äggkvalitet som möjligt.

Jag hatar ord som UNGEFÄR och RESTRIKTIV, det kan man ju tolka helt olika från person till person....

Imorgon blir det blodprov och på måndag blir det VUL och så får jag reda på hur det ser ut. Börjar bli nervös nu. Så rädd att vi kommer misslyckas innan vi ens kommit till ÄP och ET.

Tack för länken  Cathy!

Ha en mysig lördag tjejer!

• lindy01

Anlijoos-det är säkert ingen fara, huvudsaken är att du tog sprejen och sprutan.klart det är viktigt att följa anvisningar,men äggen kan inte klockan och att alla skulle bestämma sig för att ta sig loss under de 40 minuter du inte sprejade är inte så troligt. har även läst om tjejer som glömt en sprejning helt,och dom har det gått bra för.
    oroa dig inte,det går säkert bra. huvudsaken är ju att du får i dig dina doser.
    hoppas du får ÄP datum bokat nu. hejja hejja! du fixar detta.

jag ligger kvar på hotellrummet i linköping..känner mig 100% bättre nu. min man har börjat tröttna på att vara här och bara vara servitör, usch vad jag blev ledsen på han igår. han sa ju själv att han skulle serva mig och nu skulle jag bara ta det lugnt,så går HAN och tycker synd om sig själv...jag förklarade för han att han visste ju att detta inte var någon "semester",och ingen av oss vill egentligen vara här, men vi gör det för krabaten,inte för oss. och för att vi VILL vara här och hjälpas åt,när vi går igenom et största som hänt oss. jäkla ego karl!, här har jag kämpat med sprej,sprutor,läkarbesök,smita från jobbet,ljuga för att kunna gå till läkaren,vaggisar,äggplock,kontakt med rmc osv osv så himlans länge och nu är det nääästan över, så går han och klagar på att han har tråkigt.
    han skäms ganska redigt idag för att han var så självisk...
    skulle aldrig förlåta mig om jag skyndade hem till sthlm och det hela gick åt skogen, då ligger jag häldre här och glor på måsarna...

• anmaelli

Tack lindy01 för ditt positiva peppande, jag hoppas du har rätt i att det inte spelade någon roll!

Det sticker och har sig i livmodern nu, känner någon igen sig? Hur ont ska man ha för att det ska vara risk för överstimulering? Känner mig annars inte särskilt svullen om magen vilket är skönt.

Jag förstår att du blev ledsen på din man! Vad är det att vara uttråkad efter allt vi får gå igenom? Hoppas han inser att han gjort bort sig och ångrar sig ordentligt. Det kommer säkert gå bra för er!

Vilket hotell bor ni på? Dags för oss att börja titta lite på det. Vi kommer nog åka upp dagen innan och åka hem ET-dagen... min förhoppning är ju att det blir nu onsdag och fredag så jag sedan har helgen på mig att vila.

• lindy01

vi bor på hotell ekoxen ( www.ekoxen.se/eng/index.asp ), det ligger närmast sjukhuset av alla hotell, och det kan jag lova att jag uppskattade det efter ÄP och ET.
    jo, jag tror han ångrar sig!, kom just denna sekond hem med en snackskasse(ostbågar,chips,jordnötsringar) ,yakuniku och alkoholfri öl!!!
    hehe jackpot!

Svar på tråden rmc linköping - ivf