• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli

Tack, vad gulligt av dig Englali :) Hälsa mannen och tacka!!

Ttyvärr är Mjölby åt heeeelt fel håll :(
    Funderar på att bo i Norrköping annars...  men med tanke på hur tidigt man ska vara på plats så hade det ju helt klart varit skönt att bo så nära som möjligt.

Jag ska göra som du säger, ringa runt och sätta upp oss på avbokningslistor.

Förresten, ska snart ta otrivelle-sprutan, och jag blev osäker, men visst ska man väl ta HELA sprutan?

• Englali

Anlijoos: Det var så lite så, synd att det var åt fel håll. Jag tog Ovitrelle, är det samma spruta du har? Du skrev ett annat namn i inlägget (sånt här är ju noga, därför jag frågar) Jag tog hela Ovitrellesprutan.

• anmaelli
    Englali skrev 2011-05-02 20:52:16 följande:
    Anlijoos: Det var så lite så, synd att det var åt fel håll. Jag tog Ovitrelle, är det samma spruta du har? Du skrev ett annat namn i inlägget (sånt här är ju noga, därför jag frågar) Jag tog hela Ovitrellesprutan.
    Ja, jag menar Ovitrelle :) Tack för svaret, då är det som jag trodde! Man vill ju vara 100% säker eftersom det är som du säger, noga!

Kram
  • lindy01

det fanns ett vandrarhem på klostergatan (samma gata som ekoxen),kanske är värt att kolla upp för er som söker övernattning?

• Englali

Anlijoos: Ja precis! Det är väl en engångsspruta. Det står väl i infobladet? Nu är det snart sovdags här, eller jag ska lägga mig i sängen o kolla BigBrother, jag är tyvärr fast i skiten Undrar om jag kommer kunna sova i natt?!? Många tankar som snurrar. Jag brukar näst intill aldrig ha svårt att sova vilket är väldigt skönt. Lycka till nu Anlijoos & hoppas ni hitta etthotell, ni får tala om för dom hur extremt viktigt det är, trycka på alla känsliga punkter så kanske dom trollar fram ett rum åt er

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-05-02 21:33:39 följande:
    det fanns ett vandrarhem på klostergatan (samma gata som ekoxen),kanske är värt att kolla upp för er som söker övernattning?
    Vi har ringt dit också... också fullbokat!!
    Nån som vet vad som händer i Linköping?
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-05-02 21:34:56 följande:
    Anlijoos: Ja precis! Det är väl en engångsspruta. Det står väl i infobladet? Nu är det snart sovdags här, eller jag ska lägga mig i sängen o kolla BigBrother, jag är tyvärr fast i skiten Undrar om jag kommer kunna sova i natt?!? Många tankar som snurrar. Jag brukar näst intill aldrig ha svårt att sova vilket är väldigt skönt. Lycka till nu Anlijoos & hoppas ni hitta etthotell, ni får tala om för dom hur extremt viktigt det är, trycka på alla känsliga punkter så kanske dom trollar fram ett rum åt er
    Tack!

Ska ringa runt lite imorgon, men det verkar helt kört. Det blir nog till att ställa kl på 4 på onsdag morgon. Sambon har lovat att köra så jag kan vila och sova lite. Det kommer säkert att gå bra det också. Vi "sparar" ju 1000 - 2000 sek mot att spara 1-2 h... så det kanske jag kan köpa nåt fint för sen istället för besväret

Förstår att det är mycket som snurrar för dig, men det är ju mest positiva funderingar, väl? :) Grattis igen till plusset! Underbart. Jag hoppas få uppleva det snart också.

Kram & godnatt!
  • Englali

God morgon! Jag har testat nu igen på morgonen, det blev ett plus och starkare än igår Haha, kommer nog hålla på såhär fram till torsdag då det är officiell testdag. Då får det nog bli ett digitalt test på morgonen. Jag är SÅ glad men samtidigt livrädd att ngt ska gå fel, allt är ju så tidigt än. Ska verkligen fortsätta göra allt jag kan för att ta hand om mig själv och må bra!

• lindy01

åh Englali,det låter ju MYCKET spännande!!! hoppas hoppas!, jag hittade ett gravtest hemma, funderar på att testa.men det kan ju också bringa mer stress om det blir minus...
    jag är ändå lite orolig att jag kanske sumpat min chans.
    när jag gick från rmc frågade jag vilka tider man ska ta progesteronet och dom lät lite som "äsch" ta det bara 3 gånger per dag, morgon middag kväll-typ.
    så nu har jag hittills tagit ca kl 9-10, kl 17-18 något gådant och sedan ce kl 22. jag tänkte ju verkligen morgon middag kväll.
    men sedan kom jag på att det rimligaste var att dom menar "eftermiddag" med "middag.så jag mailade.
    som svar fick jag att man kan diffa några timmar hit och dit men att man ej bör ta vag. nr 2 efter kl 15...
    Varför sa dom inte det då, när man frågar!!!!????? typiskt, nu fick jag en grej till att oroa mig för.
    har ju kört på dessa tider i en 5 dagar nu... men från och med idag kör jag på kl 07, kl15 och22-ungefär.
    jag känner ju ingenting så jag hoppas jag inte sumpat det...

ps. det händer en massa i linköping idag, men inget jag kan se borde boka upp hela stan! Backsipperäkning och biodling för nybörjare kanske drar mer folk än jag tror ;)

www.pagang.info/Default.aspx

• Hjärtefröjd

Ni som gjort IVF, hur många dagar har ni i genomsnitt sprutat innan det varit dags för ÄP? Och vilka dagar har ni tagit blodprov och gjort VUL? Hur har ni mått under sprutfasen?

Försöker ladda mentalt för IVF-start nu i veckan och fick plötsligt många frågor.

Svar på tråden rmc linköping - ivf