• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-30 15:36:46 följande:
    vi bor på hotell ekoxen ( www.ekoxen.se/eng/index.asp?mainID=50 ), det ligger närmast sjukhuset av alla hotell, och det kan jag lova att jag uppskattade det efter ÄP och ET.
    jo, jag tror han ångrar sig!, kom just denna sekond hem med en snackskasse(ostbågar,chips,jordnötsringar) ,yakuniku och alkoholfri öl!!!
    hehe jackpot!
    Tack för tipset! Ska kolla upp det!

Så även efter ET kände du att du var glad att stanna? Jag hade nog tänkt åka hem då, för att ta det lugnt hemma istället... men pallar man inte sitta i en bil alltså? Förstår såklart att det är väldigt individuellt. Vi har 2 h bilresa hem.

Lyx med ostbågar, chips och jordsnötsringar etc. Då har ni haft en mysig valborg iaf :)
  • pållan

Hej tjejer, jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag, men läser då och då hur det går för era alla. 

anlijoos: ville bara säga att vi åkte tåg från Linköping till Stockholm efter ET och det gick bra, jag blev gravid Jag var väldigt trött, somnade på ett tågsäte och sov hela resan, men det var ingen fara att åka tåg. Förstår också om man vill stanna i Linkp, tror att det viktiga är att göra det som känns bäst. 

Lycka till, hoppas på många plus här i tråden! 

• lindy01

anlijoos- jag ville ha möjligheten att lägga mig ned så snart som möjligt efter ET för att bara vila och tänka, kanske inte hade behövt vara i 4 dagar som det nu är, hade kunnat åka hem igår,men jag gör det imorgon bitti eftersom jag redan bokat och betalat här.
    för min del var det inte ÄP som var värst, det var efter ET som jag fick så ont så benen vek sig,jag svettades och mådde illa. det var riktigt kämpigt att ta sig över parken till hotellet, sååå glad att jag slapp släpa mig till stationen och på ett tåg! men jag tror jag reagerade så för att svullnaden på äggstockarna gjort det svårt för mig att göra nr 2. hehe
    för mig var det helt klart värt det,och jag tror min ET reaktion var väldigt ovanlig.men det onda är nästan helt borta idag,så istället för att oroa mig för överstimulering eller nåt sånt oroar jag mig för att det inte funkat...alltid är det något...

• anmaelli
    pållan: Tack för ditt svar! Vad härligt att du blev gravid :) Var det första försöket? Hur gammal är du eller var du när du blev gravid? Hur gjorde du efter ÄP? Åkte hem eller stannade på hotell? Har katt så det är lite svårt med att stanna på hotell för då ska vi ordna kattvakt och behöva en förklaring till varför... funderar på att ta ledigt mellan bara så man kan vila upp sig hemma.

lindy01: Ja, alltid är det något att oroa sig för! Jag har iofs varit rätt cool hela behandlingen, men nu börjar jag bli orolig och nervös. Känns inte roligt att veta att man troligen får vänta hela sommaren om det inte lyckas heller
    När har du testdag? Var det ditt första försök? (minnet är det sådär med....)
  • Cathy
    g l i m r a skrev 2011-04-30 07:56:47 följande:
    Testade minus idag på rd12 td mån. Nu slutar ja med vaggisarna kan väl inte behöva de mer?
    Sluta inte med vaggisarna än! Du kan faktiskt testa neg innan TD men vara gravid iaf. Håller tummarna!

lindy01; skönt att höra att du mår bättre. Tråkigt att du blev ledsen på din man. Det är påfrestande att hålla på med behandlingar, för båda parter. Hoppas att hemresan går bra!
  • lindy01

anljoos- ja, det är vårat första försök, testdag 12/5 men teatar nog även lite tidigare.

Cathy-tack snälla,min man åker hem idag, ska faktiskt bli lite skönt. man går varandra på nerverna efter att bo i ett litet hotellrum tilsammans i 7 dagar. lite som big brother,förutom att man får disha ut pengar istället för att vinna dom haha!
    har bokat in mig i första klass imorgon, det kan jag ha!
    kram alla, vi har spännande tider framöver!

• pållan

anlijoos: Ja, det lyckades på första försöket (korta metoden) så vi älskar RMC i Linköping Nu är jag i vecka 13 och har precis gjort KUB-testet, som såg bra ut. Jag var 36, skulle precis fylla 37, när vi gjorde ivf:en. Efter återförandet vilade jag några timmar på sjukhuset, sedan tog vi en taxi ner till stan och gick och fikade. Efter det tog vi tåget hem till Stockholm, det gick jättebra. Men jag var sjukskriven två dagar efter ET för säkerhets skull, ville precis som lindy01 inte riskera att stress (mitt jobb kan vara rätt påfrestande) skulle förstöra något. Jag tror att det går jättebra om du bara vilar hemma ett par dagar! Stort lycka till, hoppas att 

Cathy: hur mår du?

lindy01: känner igen det där att mannen inte riktigt fattar vad vi ivf-kvinnor går igenom. Men det är ju, som Cathy skriver, en påfrestning för alla parter när man gör de här behandlingarna. Lycka till nu, jag håller tummarna för ett fint plus den 12:e! 

• anmaelli
    pållan: Vad härligt att det gick så bra! Hoppas också att jag ska älska RMC i Linköping om några veckor :)
    Jag kommer nog åka hem då som sagt, så slipper jag strulet här hemma som i sig kan göra mig stressad...  men hur gjorde du efter äggplock? Var du lika pigg då? Jobbade du mellan ÄP och ET?
    Tack för lycka-till-önskningarna!

lindy01: Du har så rätt, det är verkligen spännande tider. 1:a-klass gör du rätt i att åka! Skönt att slippa all stress som är i 2:a-klass.

Kram till dig också!
  • pållan

anlijoos: Vi åkte hem efter äggplock också. Då hade jag lite ont, men det gick bra. Var hemma dagarna mellan äggplock och ET.. Vi gjorde äggplock på en måndag och återförandet på en onsdag, så jag var hemma från jobbet en hel arbetsvecka (plus helgen, då jag också tog det lugnt). Jag hade kunnat jobba efter äggplock, magen var öm och direkt efter var jag lite snurrig av morfinet. Men jag visste ju inte hur det skulle kännas, ville ta det säkra för det osäkra. Och jag var trött veckorna efter ET, först av medicinerna och sedan tror jag att det var graviditetshormonerna som kickade igång. Ville bara sova... Men vad jag förstår är det viktiga att inte träna eller ha ett fysiskt ansträngande arbete efter ÄP och ET, inget mera ansträngande än promenader. Stressad är man ju ändå av själva oron och förväntan, alla läkare jag har pratat med säger att det inte spelar någon roll. Om stress skulle påverka negativt skulle nog ingen som gör ivf bli gravid

Håller tummarna för ett fint, starkt plus för dig om ett par veckor!  

• anmaelli
    pållan: TACK! Nu har jag full koll :)

Jag förväntar mig att få göra ÄP på onsdag och ET på fredag, men imorgon vet jag förhoppningsvis mer! Jag kommer nog sova på hotell natten till ÄP då. Jag tänker vara ledig mellan ÄP och ET och sen har jag helgen att vila upp mig på efter ET. Borde funka då tycker jag! :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf