• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Piggelin80
    mg79 skrev 2010-10-06 20:33:42 följande:
    By the way, nån som fåt koll på det här med toppkvalitet och inte, vad är det egentligen som skiljer... Glömde fråga idag...
    Toppkvalietet är när ägget blir befruktat och innehåller rätt antal celler på rätt dag... dessa celler ska helst vara jämnstora. Sen ska embryot i sig ha fin form och inte vara fragmenterat. Att det är fragmenterat betyder att embryot inte kan göra sig av med "resterna/skräpet" som blir vid celldelning, dessa stannar istället kvar och stör möjligheten för cellerna att dela sig vidare. Vi hade ju lite fragmenterade ägg vid vår andra IVF, det var därför de satte in två.
  • Piggelin80
    strössel skrev 2010-10-07 15:43:41 följande:
    Piggelin80 :

Vad skönt att du har sett ett litet hjärta. Vet hur ont det gör att ha stora äggstockar och att vara överstimulerad var det när jag gjorde ivf 2006. Ta hand om dig och den lilla i magen !

Ja dagarna går i snigelfart , dom första dagarna hade jag molande värk och illamående ömma bröst men det är väl från äggplocket och progesteronen.

Nu känner jag inte så mycket, mår som vanligt lite trött bara är lite deprimerad ledsen gråter för lilla minsta kännas som om det är kört för att man läser att alla känner en massa och det gör inte jag är på ruvardag 5 idag.

Så nu känns det rätt jobbigt, jag är sjukskriven från mitt jobb och då får man extra mycket tid att känna efter och det är inte bra. Jag ska inte testa tidigare än testdatumet 16/10.
    Om det är någon tröst så kände jag absolut inget heller på RD5. Det var först på RD9 som kroppen började svullna upp lite, på RD11 var jag som en BALLONG. Men det är säkert jätteolika, anledningen att jag blev ballong var ju att jag blev överstimulerad. Mina bröst ömmade oxå och det försvann. Jag var precis som du när jag ruvade, grät och kände hopplöshet ända ut i fingertopparna. Ruvartiden är verkligen jobbig, ursch! Men tro det eller ej tiden tickar på och snart får du testa. Jag håller tummarna!!!!
    strumpa skrev 2010-10-07 19:14:21 följande:
    Det går bra med sprutorna, tar min tredje ikväll och imorgon redan är det dags för första Vul, spännande att se om man har svarat på medicinen :) 
    Spännande :) Du måste berätta hur det går!

FruLila, lycka till imorgon!!!!
  • mg79

Lägger till mig på listan...

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10, VUL och blodprov 8/10
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • strössel

Piggelin80: Tack för ditt svar, vi får se vad det visar den 16  ! Njut av din tid nu med en liten i magen !

Lindabell: Hoppas tiden går jättesnabbt nu till våra TD !

Ska försöka att blicka framåt och inte gå in här 1000 ggr per dag och läsa en massa Glad

• mg79

FRULILA: Hur har det gått för dig idag?

• strumpa
    Det gick bra på blodprov och vul idag men ska jag vara ärlig tror jag att min läkare bara kollade äggblåsor på ena sidan?! Jaja, jag hade 7 st ägg (på ena sidan) de flesta var mellan 6-9 mm och något som var på 10-14mm. Jag ska fortsätta med samma dos 150 Puregon idag, lör, och söndag. På söndag ska jag även börja med Orgalutran sprutan och på måndag är det nytt blodprov och vul. Kan tänka mig att ÄP blir på fredag nästa vecka men det är bara ett antagande. Just det, hinnan eller vad det är var på 12mm vilket var bra...
  • mg79

STRUMPA: Kul att höra att allt såg bra ut, då håller vi tummarna för att det blir ÄP på fredag! (Vad är Orgalutran spruta???)

• strumpa
    mg79 skrev 2010-10-08 20:49:33 följande:
    STRUMPA: Kul att höra att allt såg bra ut, då håller vi tummarna för att det blir ÄP på fredag! (Vad är Orgalutran spruta???)
    Det är en bromsspruta (för att jag gör den korta metoden)  för att jag inte ska ägglossa för tidigt eller nått sånt. Ska ta den i max fem dagar tror jag, men jag får veta mer på måndag..
  • mg79

ok, då hänger jag med... kör den långa metoden...

• strössel

Usch har kräkts igår och idag, nån mer som gjort det under ruvartiden ? Hade ont i magen igår och som hugg i äggstockarna men idag har jag inte ont i  magen utan har bara kräkts upp frukosten. En vecka kvar tills jag ska testa önskar det vore idag !

Svar på tråden rmc linköping - ivf