• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Cathy
    Honken skrev 2011-05-23 19:57:00 följande:
    Hemma igen. ÄP gick bara bra, det gjorde inta alls så ont. Nu känner jag mig dock lite mörbultad och trött..
    Karin Gunnarsdotter och systrarna var fantastiska! All kred till dem!
    Av 14 äggblåser hittade de bara 5 ägg.. Är nu sjukt orolig över att inget ska befruktas..
    Sist fick vi ut 7 ägg och endast ett blev av toppkvalité, resten slängdes..
    Nu håller vi tummaran att det går vägen!
    Håller tummarna för fint befruktade ägg!! 
    Du Honken får jag fråga, gav de dig ngn förklaring på varför ett av dina ägg blev topp och andra slängdes då förra gången..? Hur många äggblåsor hade du den här gången? Förlåt, är lite nyfiken för jag var i samma situation som du förra gången..KRAM
  • Honken

Cathy: Av 14 äggblåser blev det som sagt endast 5 ägg, Anledning till det låga antalet kunde bero på att det bara var en månad sen jag gjorde proceduren sist. Att kroppen inte hinner återhämta sig tillräckligt.. Jag som snarare trodde att det var tvärt om, att kroppen då viste vad det handlade om.
    Hur det går med de 5 äggen återstår att se. De positiv i allt var att mannens riddare såg bättre ut denna gång! Kanske blir vanlig IVF! :)
    Uppdaterar sen.

Förra gången vet jag inte hur många äggblåser dom sög ut men det blev bara(?!) 7 ägg. 1 ägg av toppkvalité, 2 halvdana, 2 med hårt skal och 2 omogna.
    ICSI på alla 3.
    Ska fråga lite mer specifikt där här gången och inte bara nöja mig med ett svar att de har hårt skal, ledsen lixom..

Men det räcker ju faktiskt med 1 ägg för 1 barn!!

• Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-24 10:42:23 följande:
    Cathy: Av 14 äggblåser blev det som sagt endast 5 ägg, Anledning till det låga antalet kunde bero på att det bara var en månad sen jag gjorde proceduren sist. Att kroppen inte hinner återhämta sig tillräckligt.. Jag som snarare trodde att det var tvärt om, att kroppen då viste vad det handlade om.
    Hur det går med de 5 äggen återstår att se. De positiv i allt var att mannens riddare såg bättre ut denna gång! Kanske blir vanlig IVF! :)
    Uppdaterar sen.

Förra gången vet jag inte hur många äggblåser dom sög ut men det blev bara(?!) 7 ägg. 1 ägg av toppkvalité, 2 halvdana, 2 med hårt skal och 2 omogna.
    ICSI på alla 3.
    Ska fråga lite mer specifikt där här gången och inte bara nöja mig med ett svar att de har hårt skal, ledsen lixom..

Men det räcker ju faktiskt med 1 ägg för 1 barn!!
    Håller tummarna! Kommer du att ringa och höra efter om befruktning idag, eller väntar du till ET i morgon?
  • Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-24 10:45:14 följande:
    Håller tummarna! Kommer du att ringa och höra efter om befruktning idag, eller väntar du till ET i morgon?
    Nej, jag ringer inte idag. Vågar inte.. Och nu är det väl försent? Telefontiden stänger väl kl 11?
    Gör det nog i morgon innan vi åker ner till Linköping från Stockholm.
    Vi ska vara där kl 13, känns skönt. Man slipper gå upp så tidigt!

Hur mår du nu Hjärtans Fröjd? Vilken RD är du inne på?
  • Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-24 11:05:33 följande:
    Nej, jag ringer inte idag. Vågar inte.. Och nu är det väl försent? Telefontiden stänger väl kl 11?
    Gör det nog i morgon innan vi åker ner till Linköping från Stockholm.
    Vi ska vara där kl 13, känns skönt. Man slipper gå upp så tidigt!

Hur mår du nu Hjärtans Fröjd? Vilken RD är du inne på?
    Jag mår precis som vanligt jag. Och är på RD 5.
  • Cathy

Honken; ja, det behövs bara ett bra ägg för att det ska bli barn! Håller tummarna!!!
    Jag borde ha frågat om mina ägg men blev så förvånad att bara några befruktats så jag gjorde inte det...men nu undrar jag ju eftersom jag måste köra en till ivf..jag fick mina journaler men det stod inget om äggkvaliteten på de som plockades ut. Men borde inte RMC ha uppgifter på det också?
    Så ni gjorde ICSI? Har ni manlig faktor eller gjorde ni det pga äggen? Sorry för alla frågorna..
    Stor kram

• Honken

Cathy: Här får man fråga hur mycket man vill! :) RMC borde ha kvar uppgifterna, fråga nästa gång du är i kontakt med dem! Kör du igång efter sommaren igen?
    Jag har PCO (är därför lite förvånad över så få ägg..) och mannen har dåliga simmare. Ingen bra kombo helt enkelt!
    Men spermierna såg bättre ut denna gång! Han har ätit folsyra, zink och Mitt val man.. Men vad vet jag?!

Hjärtans Fröjd: RD 5, tiden går sakta.. Vi håller tummarna för dig oxå!

• Cathy

Honken; tack Flört Jag ska fråga RMC nästa gång. Jag blöder fortfarande smått efter mf  och vill gärna ha minst vå mens innan nästa försök men hoppas att vi kan köra igång aug-sep. Härligt att simmarna såg bättre ut den här gången! Min man har lite slöa simmare men tydligen inte dåliga nog för ICSI..Min man har också ätit zink och mitt val man. Nu får han börja med folsyra också för läste att det är bra. Och C-vitamin. Nästa gång ska jag nog fråga om inte vi kan pröva ICSI. 

• TB1

Hej! Någon som vet vart man ska skicka reseersättningspapperet?

Det står längst ner på det blåa papperet: ansökan om sjukreseersättning görs till hemlandstinget. Så man måste gå till sin vårdcentral eller vad?

Svar på tråden rmc linköping - ivf