• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    TB1 skrev 2011-05-25 13:19:48 följande:
    Hej! Någon som vet vart man ska skicka reseersättningspapperet?

Det står längst ner på det blåa papperet: ansökan om sjukreseersättning görs till hemlandstinget. Så man måste gå till sin vårdcentral eller vad?
    Du skickar papprena + ett brev som beskriver varför du vill ha ersättning till: Färdtjänsten, Box 30103104, 25  Stockholm

I brevet ska framgå mellan vilka adresser du har rest och hur långt avståndet är. Dessutom ska personnummer och information om vilket konto du vill ha in pengaran på finnas med.
  • Honken

Hemma igen! Och jag är nu en stolt ruvare till inte mindre än 2 embryon! :)
    Av de 5 ägg som plockades så gick 4 att använda.
    2 befruktades men inget blev toppkvalité.. Dvs ingen blev klassat mellan 1 och 2,
    Så nu har jag två stycken 3:or (4 celliga) i magen!
    Karin Gunnarsdotter sa att 3:or var BRA ägg. Förr så satte dom inte in dubbelt av 3:orna för att de ändå var så pass bra ägg. Det är ägg lik dessa som det blir tvilingar på sa hon! Gulp! :)

Nu håller vi tumarna att det går vägen på ett eller annat sätt!

• Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-25 19:26:26 följande:
    Hemma igen! Och jag är nu en stolt ruvare till inte mindre än 2 embryon! :)
    Av de 5 ägg som plockades så gick 4 att använda.
    2 befruktades men inget blev toppkvalité.. Dvs ingen blev klassat mellan 1 och 2,
    Så nu har jag två stycken 3:or (4 celliga) i magen!
    Karin Gunnarsdotter sa att 3:or var BRA ägg. Förr så satte dom inte in dubbelt av 3:orna för att de ändå var så pass bra ägg. Det är ägg lik dessa som det blir tvilingar på sa hon! Gulp! :)

Nu håller vi tumarna att det går vägen på ett eller annat sätt!
    Spännande, håller tummarna för er!!
  • Himlan77

Hej allihop!

Veckorna springer på i rask takt och det är ett tag sen jag skrev något... Går idag in i v 28 och jag förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen... Det är bara tre månader kvar, sen är hon el han här... Mår ganska bra, mindre halsbränna och illamående, men mår fortf illa av starka dofter. Mina fogar har börjat bråka en del, så jag hoppas att jag kan få lite bra övningar av sjukgymnasten jag ska till på ons nästa vecka, och även att min hp-ansökan går igenom så att jag bara behöver jobba en månad till. Men det känns skönt att ha kommit så här långt, och veta att barnet mest troligt skulle överleva ett liv utanför magen... dock föredrar jag nog att hon el han stannar ett tag till...

Är in här och läser ibland och jag fortsätter att hålla tummar och tår för er allihop. Stor kram till allihop!

• TB1
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-25 13:37:12 följande:
    Du skickar papprena + ett brev som beskriver varför du vill ha ersättning till: Färdtjänsten, Box 30103104, 25  Stockholm

I brevet ska framgå mellan vilka adresser du har rest och hur långt avståndet är. Dessutom ska personnummer och information om vilket konto du vill ha in pengaran på finnas med.
    men gud, hur ska man formulera sig då som? :-P Men alla skickar till den adressen du uppgav alltså den andra? Det spelar ingen roll vilket landsting man tillhör?

För på det blå papperet man fick så ska man fylla i där hur många mil det är mellan fram och tillbaka.
  • Hjärtefröjd
    TB1 skrev 2011-05-25 21:27:34 följande:
    men gud, hur ska man formulera sig då som? :-P Men alla skickar till den adressen du uppgav alltså den andra? Det spelar ingen roll vilket landsting man tillhör?

För på det blå papperet man fick så ska man fylla i där hur många mil det är mellan fram och tillbaka.
    TB1: Jag är verkligen knäpp, den adressen gäller ju bara om du bor i Sthlm.

Om du bor någon annan stans ska du skicka till Färdtjänst i ditt landsting. Var bor du?
  • TB1
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-25 21:50:39 följande:
    TB1: Jag är verkligen knäpp, den adressen gäller ju bara om du bor i Sthlm.

Om du bor någon annan stans ska du skicka till Färdtjänst i ditt landsting. Var bor du?
    haha ingen fara :-P

Jag bor nere i Nybro vid Kalmar
  • Hjärtefröjd
    TB1 skrev 2011-05-26 13:46:37 följande:
    haha ingen fara :-P

Jag bor nere i Nybro vid Kalmar
    Uj, världen är liten, jag kommer också från Nybro men bor numera i Sthlm.
Svar på tråden rmc linköping - ivf