• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd

TB1: Här kan du läsa om sjukresor i Kalmar län - www.ltkalmar.se/lttemplates/Page____6728.aspx

Har försökt 3 ggr att skicka 2 bilder och meddelande till fråga doktor men får nån slags error fel 101?Skulle vilja gärna komma i kontakt med hudläkare via mail,skulle betala med visa men det fungerar inte? Har ni problem med eran sida eller finns det tjänsten fotfarande?
  • Cathy
    Honken skrev 2011-05-25 19:26:26 följande:
    Hemma igen! Och jag är nu en stolt ruvare till inte mindre än 2 embryon! :)
    Av de 5 ägg som plockades så gick 4 att använda.
    2 befruktades men inget blev toppkvalité.. Dvs ingen blev klassat mellan 1 och 2,
    Så nu har jag två stycken 3:or (4 celliga) i magen!
    Karin Gunnarsdotter sa att 3:or var BRA ägg. Förr så satte dom inte in dubbelt av 3:orna för att de ändå var så pass bra ägg. Det är ägg lik dessa som det blir tvilingar på sa hon! Gulp! :)

Nu håller vi tumarna att det går vägen på ett eller annat sätt!
    Håller tummarna för dina två små!!!
    Du som vet, räknas även 2 som toppkvalité?
  • TB1
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-26 14:00:24 följande:
    Uj, världen är liten, jag kommer också från Nybro men bor numera i Sthlm.
    Nämen där ser man, va tevligt
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-26 14:04:59 följande:
    Eh, förra meddelandet blev lite konstigt, så jag försöker igen.

Här kan du läsa om sjukresor i Kalmar län - www.ltkalmar.se/lttemplates/Page____6728.aspx
    Jag är nog dum, hittar inte vart man ska skicka det? Och ska man bara skicka den blå lappen? hur ska de då kunna sätta in pengar då det inte finns något ställe som man ska skriva i kontonumret på? Är förvirrad :-P
  • Hjärtefröjd

RD 8 idag (då de flesta verkar börja plussa) och testet visar inte tillstymmelse till plus. Så vi får väl helt enklet ställa in oss på FET i höst istället.

Eller kan man göra ostimulerad FET redan mådan efter stimulerad IVF?

• Cathy

Hjärtans fröjd; jag tror starkt på dig! Ge inte upp nu! Jag testade först på TD och fick plus men tror inte att jag skulle ha testat plus dagarna innan. Du har alla förutsättningar med ditt toppägg! Håller tummar!

• anmaelli
    Hjärtans fröjd: Jag tycker inte heller du ska ge upp än, det är ju fortfarande jättetidigt!!! Håller tummarna!
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-27 08:23:38 följande:
    RD 8 idag (då de flesta verkar börja plussa) och testet visar inte tillstymmelse till plus. Så vi får väl helt enklet ställa in oss på FET i höst istället.

Eller kan man göra ostimulerad FET redan mådan efter stimulerad IVF?
    Håller med, ruvardag 8 är fortfarande tidigt. Ge inte upp hoppet än! Jag håller tummarna allt vad jag kan. 
  • lindy01

hjärtans fröjd- du är ju nästan bara halvvägs med ditt ruvande, bara för att vissa plussar runt dag 8 betyder inte att du måste göra det. för mig gick det från inget streck till streck över natten. ge inte upp, fortsätt peppa ditt lilla ägg!

• Honken
    Cathy skrev 2011-05-26 15:01:49 följande:
    Håller tummarna för dina två små!!!
    Du som vet, räknas även 2 som toppkvalité?
    Japp, 1:or och 2:or är toppkvalité ägg. :)

Hjärtansfröjd: Ge inte upp än!!!! Vi får 14 dagar av en anledning, vissa kliniker säger ju 3 veckor! Jag tor på dig! Håller tummarna!

Själv ruvar jag på.. RD 3 idag. Det spänner i brösten (ont som f-n!) och drar i magen, men det är nog proggisarna bara. Trött och ont i huvuvdet. Gissar att det är den tidigare kaffekonsumtionen som nu sätter sina spår.. Var tvungen att dricka en halvkopp igår..
    Annars mår jag bra! :)
    Idag är det dax för 30 års fest för sambon! En nykter sådan för mig men det är det värt! :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf