• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lindy01

honken, håller tummarna!!!!!

hjärtans fröjd- vila ut ordentligt,skönt att ni är på semester och passa på att skåla i vin nu,medans du kan,nu håller vi alla tummar för FET.

själv har jag haft några hårda stressiga jobbveckor,men har såklart försökt göra minimalt ändå,lättare sagt än gjort...
    imorgon ska jag till yasuragi och unna mig lite avslappning inför nästa hårda vecka.
    på torsdag har vi vårt första UL och jag längtar enormt mycket!!! tror jag går in i v8 då...

lycka till alla här inne, ni är riktiga kämpar och det kommer att gå för alla av oss. jag hejjar på er även om jag inte är inne så mycket här längre.
    HEJJA!!!!

• Honken

Hej alla!
    Tesdade idag, RD 11,  och fick ett starkt och fint plus! :)
    Är så glad! Har aldrig sett ett plus förr! Nu håller vi tummarna på att det går  bra hela vägen ut!
    Mina symtomer är molvärk, mer på den högra sidan, spända bröst, men framför allt TRÖTTHET! Tröttheten är inte som vanlig trötthet, jag känner mig helt utslagen! 

• lindy01

Grattis honken till plusset!!!! ja istället för att säga att man blev "knocked up" borde man kanske säga "punched out!" jag är också otroligt trött och en riktigt tråkmåns att vara med. de få timmarna jag är vaken är jag tjurig fast jag borde vara gladast i världen. men det släpper nog snart, åh vad fantastiskt kul med ditt pluss, tag hand om dig och vila så mycket du kan.
    kram!

• Beckaa

Hej på er!
    Eventuellt är jag i fel tråd, men jag chansar. Vet ni hur lång kötid det är för att få komma till utredning på RMC nu för tiden? Jag har en remiss från kvinnokliniken, men har velat vänta och fått mina blodvärden iordning först. Jag har underfunktion i sköldkörteln och har ätit medicin för det i tre månader. Nu ska de vara okej och vi funderar på att ta tag i saken och försöka få igång min borttappade ägglossning.
    /Beckaa

• pållan

Honken: grattis, vad roligt! 

Tänkte bara berätta en rolig sak om Universitetssjukhuset i Linköping. En kompis som är läkare och sysslar med medicinsk forskning (men inte i Linköping, så hon är opartisk berättade om en stor europeisk kvalitetsgranskning av alla svenska stora sjukhus. Undersökningen mätte vårdkvalitet enligt massor av avancerade parametrar som resultat, patientbemötande, väntetider osv. De flesta svenska undersökningar brukar tydligen egentligen inte mäta kvalitet (för det är så komplicerat) utan kvantitet, te x hur mycket forskning sjukhuset gör eller hur många olika avancerade operationer de gör per år osv. Men den här EU-undersökningen (som görs i alla EU-länder) mätte alltså vårdgaranti och Universitetssjukhuset i Linköping blev rankat som Sveriges bästa sjukhus! Inte specifikt RMC, utan sjukhuset som helhet, men ändå

• g l i m r a

Hej! Det va längesen, hur går det för alla? Vill bara önska er en Glad Midsommar om ni fortfarande är inne och läser.. Kram på er!

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-06-23 23:14:57 följande:
    Hej! Det va längesen, hur går det för alla? Vill bara önska er en Glad Midsommar om ni fortfarande är inne och läser.. Kram på er!
    Detsamma!

Vi "njuter" av den regniga sommaren och inväntar FET i augusti/september.
  • Arona79

GLAD MIDSOMMAR Till Er med =)

HAr inte varit inne på länge, vart lite jobbigt efter att det inte blev något ET
    förragången....MEN...
    Den 13/6 gjorde vi ÄP och fick 4 ägg och alla tog sig och blev topp!!!
    Så den 15/6 var vi tillbax på ET =) =) =) och 3 till frysen.

Så nu längtar vi nervöst till den 29/6!

Kram till er alla

• g l i m r a

Arona79: hur går det? Närmar sig nu:) håller tummarna!

• Cathy

Arona79; håller tummarna för dig! Har du tjuvtestat? Glad
    Är nyfiken på vad ni gjorde annorlunda den här gången när du fick sån toppenskörd!
    Ny medicin, annan metod..?
    Ska köra en ny ivf efter sommaren och vill gärna veta vad som kunde ge oss ett toppägg!
    Kram

Svar på tråden rmc linköping - ivf