• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd

Totalt minus idag på RV11, så nu ger vi upp för den här gången och laddar inför FET efter sommaren.

Det känns just nu som en helt okej plan, även om det såklart hade känts ännu mer okej att plussa.

• anmaelli

Beklagar Hjärtans fröjd, men det är faktiskt inte helt kört än, även om jag förstår att det känns som det är det mest troliga.

Skönt att du tar det så bra och kan njuta i sommar samtidigt som du laddar batterierna för FET!

• pållan

Hjärtans fröjd: vad tråkigt om det är så. Men bra att ni fick så många embryon till frysen! Och om man ska tänka positivt så får du i alla fall en sommar utan illamående och med kallt vitt vin Fast jag tänker hålla tummarna för er några dagar till.... kram!

• Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-05-30 21:23:19 följande:
    Hjärtans fröjd: vad tråkigt om det är så. Men bra att ni fick så många embryon till frysen! Och om man ska tänka positivt så får du i alla fall en sommar utan illamående och med kallt vitt vin Fast jag tänker hålla tummarna för er några dagar till.... kram!
    Precis... vi siktar in oss på vin i sommar och FET i augusti/september - gärna med efterföljande illamående.
  • Honken

Hjärtans fröjd: Kram till dig! Men du har TD imorgon va?
    OM det är negativt får du som sagt trösta dig med rosé och galna nätter under sommaren!

Själv ruvar jag på, RD 6. Sa till mig själv innan att jag inte skulle gå på proggis biverkningarna.. Går så där..
    Ont i brösten och molvärk hela tiden. Sist försvann all symtom på RD 8. Nu håller jag tummarna att den stannar kvar..
    Vill så gärna..

• Hjärtefröjd

Vår första IVF misslyckades tyvärr, precis som misstänkt. Men nu tillbringar vi helgen i ett soligt Berlin och dricker vin som plåster på såren... alltid något.

• Hjärtefröjd

Någon som gjort FET i naturlig cykel? Hur går det till? Äter man några läkemedel trots att det är ostimulerat? Hur länge måste man vänta efter misslyckad IVF?

• pållan

Honken: Hur går det för dig?

Hjärtans fröjd: nej vad tråkigt! Tur att ni kan trösta er i Berlin (älskar Berlin!). Har hört lite olika om när man kan göra FET efter misslyckat ET. Vissa kliniker kör direkt, andra vill ha minst en månad emellan så att kroppen får vila från hormonerna. Jag frågade Barbara när vi gjorde ET i Linköping och hon sa att de ville att man skulle ha haft en cykel med naturlig mens (inte bortfallsblödning eller vad de kallar det efter ET) emellan och att man inte fick några mediciner om man har regelbundel cykel osv. Vet inte om det gäller alla som behandlas där eller bara hade varit aktuellt för just oss. 

• Honken

Jag ruvar på, RD 9. Molvärk hela tiden, spända bröst och grymt trött. Det känns anorlunda den här gången.. Som sagt så försvann all symtom RD 8 förra gången. Blir jag lurad igen eller kan det vara något där inne?!
    TD den 8/6, tänkte testa på måndag, RD 11.
    Håller tummarna!

Svar på tråden rmc linköping - ivf