• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Cathy

bebisdrömmar; ge inte upp än! Många blöder i början av graviditeten och det kan vara helt ofarligt! Gå på VUL så behöver du inte oroa dig! Stor kram och hoppas att allt är väl 'därinne'. {#emotions_dlg.flower}

• Himlan77

Nu har jag läst ikapp lite, är inte här så ofta längre, och jag blir så ledsen för varje gång jag ser någon som misslyckas eller som får missfall... Jag vill att alla ni goa tjejer ska komma lika långt som jag. Har bara sex veckors (Ja, +- någon vecka) graviditet kvar. Magen är stor och tung och bebis ligger lååångt ner. Så långt ner att vi inte kunde få några bilder på sista ul:et, för hon kunde helt enkelt inte få till några när den låg så långt ner... Den väger ca 2 kg nu och förväntas väga runt 3-3.5 kg när den kommer ut. Dock tyckte bm att vi skulle se till att numret till förlossningen redo och bb-väskan packad ganska snart... Så nu ska vi se till att fixa allt bra... Mycket att tänka på och mycket kvar att fixa och inhandla... Så jag hoppas att det inte är riktigt dags än, även om liten är så gott som fixerad...

Stor kram och lycka till alla kämpatjejor... Hjärta 

• lindy01

vad roligt himlan 77!!! vad skönt att ha kommit så långt!
    Jag är i v 13 nu och var på inskrivning först igår. idag kom min chef från london och jag berättade för henne, hade förväntat mig sura miner då jag just blivit befordrad. men hon blev jätte jätte glad! (och lite avundsjuk) hehe.
    såååååå skönt att inte behöva smyga och oroa sig för lilla kulan och om vad man ska ha på sig.
    på måndag berättar jag för resten av kollegorna.
    äntligen!

Bebisdrömmar- blödning behöver inte alls betyda missfall, det är jättevanligt med blödningar i början. hade du ont också? blödde det mycket?
    det behöver inte vara farligt. just i v 5 kan det ju också vara svårt att se bebisen på vul,men ta ett test om några dagar och se om det är lika starkt. och prata med en läkare eller barnmorska för att få hjälp.
    håller alla tummar för dig, och för alla andra här inne.
    det blir er tur snart,för vissa väljer bebisen att dröja lite.tyvärr är det ju inte en själv som bestämmer (då skulle jag vara 3barns mor vid det här laget)
    stooor kram till er alla!

• bebisdrömmar

Tack! Vad gulliga alla är. Har varit rosa på pappret två dagar nu utan smärta och ett litet hopp fanns kvar tills idag när smärtan kom och jag började blöda klumpar. Hoppas bara att smärtan inte blir värre! Ringde bm och hon sa att det bara var att avvakta och se vad som händer. Hoppas kroppen sköter det själv för sist när jag fick ma och tog "utdrivningstabletter" trodde jag att jag skulle dö av smärta!!! Vi satsar på en ny omgång till hösten, men blir det ett till missfall, blir det utredning då? Har läst att man ska ha 3 missfall innan utredning, eller gäller inte det för oss som är utredda för ivf kanske?

• Cathy

bebisdrömmar; jättetråkigt, ledsen för din skull Gråter Det låter ju som mf när du säger att du blöder klumpar...Hoppas att det inte är det! Men gå och gör ett VUL på gynakuten!
    Hittar man rätt läkare så kan man nog göra utredning innan man fått 3 mf. Jag fick mf (första) nu i maj och ville göra utredning, fick hjälp av gyn och husläkare. Jag är 38 och eftersom det nästan ryker 6 mån (nu med sommaren emellan) innan vi gör ett nytt försök så var det viktigt för mig att få göra en utredning med en gång.
    Hoppas smärtan inte blir värre! Stor styrkekram! {#emotions_dlg.flower}

• Hjärtefröjd

Någon som gjort sotimulerad FET och vill berätta hur det går till? Jag fattade det som att jag skulle ringa när jag får positivt ÄL-test i augusti. Men sen då?

Gör man VUL för att kolla slemhinnan och att ägglossningen verkligen skett innan man gör FET? Hur många dagar efter positivt ÄL-test är det dags att resa till Linköping för insättning?

Svar på tråden rmc linköping - ivf