• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Arona79

Hej G l i m r a & Cathy

Tack så mycket =) Hihi nej jag har inte tjuvtestat än..men är sååå sugen!!!
    Gravtestet ligger brevid toan och väntar Tungan ute Är så rädd att det ska vara negativt
    tror det är därför jag inte har vågat testa än....

Den här gången var jag inte nedreglerad med suprecur! Tog menopur och
    från dag 6 med  menopur tog jag oxå orgalutran. Mådde mycket bättre denna
    gång oxå =)

Lycka till Hjärta

Massa kramar till Er med {#emotions_dlg.flower}

• Cathy

Arona79; testa nuuuuu! Vi är nyfikna! Glad
    Jätteintressant! Nu undrar jag förstås om Menopur gav dig så fina ägg! Jag ska göra ett till försök och funderar på om det skulle vara värt att ta risken och prova menopur..
    Håller tummarna för ett fet Plus

• bebisdrömmar

Hej på er! Det var längesen jag skrev, men jag har följt er! Det har hänt jättemycket här! Har gått igenom behandlingen inför ivf. Hade lite låg dos så resultatet blev sämre än vad vi hoppats på, men som de sa på kliniken "det räcker med ett ägg för att det ska bli barn!" Jag genomled de två veckorna innan testdag och testade vid midsommar ett fint plus!!! Men... tyvärr kan jag inte låta mig själv glädjas. Jag har knappt några symtom och jag inbillar mig att det äg kört stup i kvarten. Har haft en ma tidigare och har svårt att låta bli att jämföra de nådd graviditeterna... och jag vet ju hur det slutade sist :( Jag ska vänta någon vecka till och testa med cb digital för att se om det slår om till 3+. Hur går det för er andra?

• lindy01

Grattis bebisdrömmar!!!!! vad roligt och jag förstår att du är orolig,men försök att glädjas,oro är inte bra för någon.
    (ska jag säga,oroar mig för mycket i livet just nu och går in i v.11 idag)

håller tummarna för dig arona 79. kom igen nu plusset!

glad midsommar alla, lite sent

• anmaelli

Grattis till plusset bebisdrömmar!
    Det är helt naturligt att man oroar sig, men det finns inget man kan påverka eller göra åt saken så egentligen måste man försöka att leva så vanligt som möjligt. Jag är också orolig, men mest för att jag inte vill gå igenom den här IVF-karusellen än på ett bra tag då jag blev överstimulerad och var inlagd på sjukhus i en vecka och var jättedålig. Sjukskriven totalt  6 veckor... :(
    Idag går jag som lindy01 in i vecka 11 (10+0) så man börjar mer och mer för varje vecka glädjas åt graviditeten, men blev lite chockad över endel frågor på inskrivningssamtalet som hur vi skulle göra med föräldraledigheten? Det har vi ju inte ens vågat tänka på än!!

Men tänk så att det i de allra flesta fall går bra :)
    Lycka till! 

• Arona79

Attans fasiken det blev ett Minus 
    usch det är sååå jobbigt Gråter Ena stunden bara gråter jag ..
    andra stunden är jag så arg och irriterad!!!
    Det känns så tungt att behöva börja om från början igen!!
    Det känns som om man ALDRIG kommer få barn

Självklart fick vi reda på att en av våra bäst vänner ska få barn
    jag kunde inte vara glad...känner mig super taskig och elak..men
    det gick bara inte att vara glad. Jag är jätte glad för deas skull..men
    det blev bara  så fel efter jag fick ett negativt svar...

Massa kramar till er alla Hjärta

• g l i m r a

Arona79: det är tungt när andra får glädjebesked ja vet inte hur man ska hantera det? Ger dig en bamsekram och så kommer vi igen efter sommaren igen. Hösten -11 är vår tur:)

• Cathy

Arona79; nej attans, tusan att det blev minus...Du kommer att lyckas även om det inte känns så just nu. Det är en berg-och-dalbana för oss alla här men med varandras stöttning blir det nog vår tur nu i höst 2011!! ta hand om dig gumman, förstår din besvikelse men efter sommaren kommer vi alla tillbaka ännu starkare för ett nytt försök!
    Jag har också svårt att glädjas åt alla min väninnor som blir gravida bara de tänker på sin man - så orättvist. Men en dag ska vi alla här också vara mammor! Stor kram

Grattis till plusset bebisdrömmar!

KRAM till er alla

• Arona79

Tack  Är så Glad att ni finns här =) Det hjälper jätte
    mycket att läsa era stärkand ord!
    JA självklart ska vi ALLA plusa och få barn Hjärta

Bäbisdrömmar GRATTIS =)

Ha en underbar helg och MASSA Kramar till Er alla

• bebisdrömmar

Testade idag igen med clearblue digital, resultatet blev gravid 3+ Nu får jag försöka stå ut till ul i vecka 7! Överlycklig, men så otroligt orolig att lyckan ska vara kortvarig! Håller tummarna för er andra!

Svar på tråden rmc linköping - ivf