• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • ljusgläntan3030

Hjärtans fröjd - det kanske beror på vilken läkare man har på rmc om de gör korta varianten. Har du barbara kanske?

• g l i m r a

Ja men det känns ok, eftersom inte korta funkade så skadar det inte att byta metod.

Hur går det för er andra?

• plask

Men hallå... klart att det inte beror på vilken läkare man har. Det beror på vilka förutsättningar man har, vad som är bäst för just er. Det är inte tärningskastning om vilken behandling man får. Jag hoppas ni skämtar

• Hjärtefröjd

Plask: Jag skämtar inte... i vårt fall fick vi helt enkelt välja metod själva, ganska mycket tärningskastande över det om du frågar mig.

• plask
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-09 10:36:14 följande:
    Glimra: Då kommer de nog säga långa, de verkar föredra den.

Jag kommer hur som helst insistera på korta igen... om inga av våra embryon i frysen tar sig. Enkel och smidig och - för mig - helt utan biverkningar!
    Det var nog för att du insisterade...
  • g l i m r a

Jag fick också välja själv förra gången och hade nog fått korta nu om ja velat..

• Hjärtefröjd

Plask: Inte första gången, men nu skulle jag absolut insistera på korta, eftersom den funkade bra förra gången.

Det känns i mitt tycke väldigt mycket som ett lotteri vilken metod man får köra + vilka läkemedel man får använda. I se senare fallet sa till och med läkare att de brukar slumpa fram vilket läkemedel man får, eftersom de ville ha en jämn fördelning mellan puregon, gonal-f och menopur. Jag kan ha fattat det fel, men det var så både min man och jag uppfattade saken.

Hur som helst, bara det funkar är jag nöjd!

• Cathy

Det beror nog på vilken läkare man har. Min ville inte ge mig kort även om jag insisterade. Fick ringa dem senare och böna och be.

glimra; lycka till med lång metod! Det ska nog gå bra! Och bra att prova på de olika metoderna. Ska bli intressant att följa med dig under processen!

Svar på tråden rmc linköping - ivf