• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Fru Lila
    Hjärtefröjd skrev 2011-07-13 18:42:55 följande:
    Frågar igen... är det någon som gjort ostimulerad FET och vill berätta hur det går till?

Hur många dagar efter positivt ÄL-test gör man återförandet?

Undrar också detta??
  • Hjärtefröjd

Jag skulle ringa RMC idag på morgonen för att planera in FET, men suck... telefonkön är redan fylld.

Det skulle inte förvåna mig om jag inte får göra FET den här månaden heller...

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 10:07:57 följande:
    Jag skulle ringa RMC idag på morgonen för att planera in FET, men suck... telefonkön är redan fylld.

Det skulle inte förvåna mig om jag inte får göra FET den här månaden heller...

Neeej så tråkigt. Jag hoppas vi kan göra nytt försök nu i augusti men är rädd för att det är kört för oss med.
    Men FET är mycket enklare för dem så det borde funka!! Håller tummarna att du får en tid imorgon. Tips, ring tidigt, jag ringde en gång när telkön öppnar. Är det kl 6.30 eller 7.00?

• Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-08-08 10:29:20 följande:

Neeej så tråkigt. Jag hoppas vi kan göra nytt försök nu i augusti men är rädd för att det är kört för oss med.
    Men FET är mycket enklare för dem så det borde funka!! Håller tummarna att du får en tid imorgon. Tips, ring tidigt, jag ringde en gång när telkön öppnar. Är det kl 6.30 eller 7.00?

Tror kön öppnar vid sex, så det är bara att ställa klockan i morgon och hoppas på det bästa...
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 10:54:57 följande:
    Tror kön öppnar vid sex, så det är bara att ställa klockan i morgon och hoppas på det bästa...
    Det ska jag också göra Flört. Måste få ett preliminärt svar på om vi kan dra igång eller inte. Annars allt bra med dig?
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-08-08 11:44:02 följande:
    Det ska jag också göra Flört. Måste få ett preliminärt svar på om vi kan dra igång eller inte. Annars allt bra med dig?
    Jodå, det är bara bra med mig, men nu är jag trött på att vänta på FET... så jag blir tokig om vi måste vänta ännu en månad.

Jag får gissningsvis ÄL i helgen, så om vi har tur borde vi kunna göra FET i början av nästa vecka.

Är det första FET för dig med?
  • Nelia10

Ett tips är att gå in på deras hemsida kl 6 på morgonen  och boka teletid där brukar vara lättare att komma fram där
    Trodde med förra året att det var kört när man inte kom fram första dagen men det var det inte.... Lycka till 

• Hjärtefröjd
    Nelia10 skrev 2011-08-08 11:54:55 följande:
    Ett tips är att gå in på deras hemsida kl 6 på morgonen  och boka teletid där brukar vara lättare att komma fram där
    Trodde med förra året att det var kört när man inte kom fram första dagen men det var det inte.... Lycka till 
    Tack, jag ska göra det i morgon!
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 11:52:56 följande:
    Jodå, det är bara bra med mig, men nu är jag trött på att vänta på FET... så jag blir tokig om vi måste vänta ännu en månad.

Jag får gissningsvis ÄL i helgen, så om vi har tur borde vi kunna göra FET i början av nästa vecka.

Är det första FET för dig med?
    Var det så att ni fick vänta en månad redan innan sommaren? Stå på dig! 
    Nej tyvärr vi ska inte göra FET utan en ny ivf. Vi fick inga frysisar sist Rynkar på näsan
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-08-08 12:55:22 följande:
    Var det så att ni fick vänta en månad redan innan sommaren? Stå på dig! 
    Nej tyvärr vi ska inte göra FET utan en ny ivf. Vi fick inga frysisar sist Rynkar på näsan
    Nu lyckades jag boka en telefontid, trots allt... så jag hoppas de ringer upp innan de stänger för dagen!

Testa och ring du med!
Svar på tråden rmc linköping - ivf