• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hoppas2010

Jaha nu får väl jag och min man sälla oss till skaran som håller till på RMC! Vår remiss är skickad men det dröjer ju ett tag, dock är vi prioriterade eftersom jag ska få börja på enanton då Proveran inte har bitit på min endometrios :( har träffat Karin två gånger på Proxima och har fått ett positivt intryck :)

Någon som vill ge en snabb och enkel resumé om vad vi har att vänta oss? ;)

• anmaelli
    Hoppas2010 skrev 2011-07-13 15:06:25 följande:
    Jaha nu får väl jag och min man sälla oss till skaran som håller till på RMC! Vår remiss är skickad men det dröjer ju ett tag, dock är vi prioriterade eftersom jag ska få börja på enanton då Proveran inte har bitit på min endometrios :( har träffat Karin två gånger på Proxima och har fått ett positivt intryck :)

Jag har bara positivt att säga om RMC, men jag hade Barbara. Jag blev gravid på första försöket, trots embryon av sämre kvalitet. Vårt problem var mannens simmare. Dock så blev jag överstimulerad och inlagd på sjukhus i 1 vecka, där de fick tömma mig på 9 liter vätska ur magen bland annat... sen var jag sjukskriven i ytterligare 4-5 veckor, men det är sällsynt att drabbas av det, men det var väldigt jobbigt. Men nu blev det ju bebis och då är det ju värt det :) är på 12+0 idag.

Lycka till! 
  • lindy01

anlijoos-vad skönt att det gick bra!,blev det en eller 2 som stannade?

Hoppas 2010-jag har också bara gott att säga om RMC,jag hade elisabet.
    dom var väldigt omtänksamma och peppande, fick det att kännas som inte en så jättestor grej och dom har varit bra på att svara på frågor och mail.
    vårt problem var också mannens simmare och det gick för oss också på första försöket,är i v14 nu
    Lycka till! snart är det er tur!.

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-07-13 17:56:13 följande:
    anlijoos-vad skönt att det gick bra!,blev det en eller 2 som stannade?

Hoppas 2010-jag har också bara gott att säga om RMC,jag hade elisabet.
    dom var väldigt omtänksamma och peppande, fick det att kännas som inte en så jättestor grej och dom har varit bra på att svara på frågor och mail.
    vårt problem var också mannens simmare och det gick för oss också på första försöket,är i v14 nu
    Lycka till! snart är det er tur!.
    Det är en där inne, den andra tillbakabildades. Vi fick se en livlig krabat på UL idag :) underbart!
    Hur går det för dig? Vilken vecka är du på nu? 
  • Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-07-13 17:56:13 följande:
    Dom var väldigt omtänksamma och peppande, fick det att kännas som inte en så jättestor grej och dom har varit bra på att svara på frågor och mail.
    Instämmer till fullo!

Vi är väldigt nöjda med RMC, men blev tyvärr inte gravida på första försöket. Men men, efter sommaren tar vi nya tag.
  • Hjärtefröjd

Frågar igen... är det någon som gjort ostimulerad FET och vill berätta hur det går till?

Hur många dagar efter positivt ÄL-test gör man återförandet?

• g l i m r a

Usch jag behöver peppning, allt känns piss. Misslyckades på första försöket i april ska ringa vid nästa mens när de öppnat. Risken finns att ja får mens slutet av v.31 och de öppnar 32... Kommer man lyckas?? Allt känns nattsvart nu:(

• Himlan77
    Hoppas2010 skrev 2011-07-13 15:06:25 följande:

Jag har oxå bara gott att säga om rmc. Jag hade Karin, och det funkade jättebra. Bra info och bra koll på allt. Varken jag el min sambo har några konstaterade "fel", det funkade bara inte, helt enkelt. Vi blev gravida på första försöket och är nu i v 35, alltså är det snart bebisdags Lycka till!
  • Hoppas2010

Tack alla som svarat! Vad skönt det känns. Våra chanser ser goda ut trots endometrios, en icke fungerande äggledare och en medicin som inte verkar bita på mig ;) så vi håller tummarna!

• lindy01

Anlijoos-det går bra,är i v14 nu, magen växer och nu ser jag inte bara fet ut längre;) jag berättar för fler och fler på jobbet varje dag och alla blir jättesnopna! va? jag som tyckt dom stirrat på min mage sedan jag gifte mig för ett år sedan!!! haha

Svar på tråden rmc linköping - ivf