• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Ylviz

Hej!

Jag hoppar på här! Jag ringde oxå RMC idag, telefonkön var full redan kl 07.45 när jag vaknade. Men sen runt 10 fick jag faktisk en tid efter att ha terroringt dem var 5te minut. Verkar som att deras telefonkö öppnar för påfyllning igen när de har betat av lite folk.

Hjärtansfröjd: Kul att ni ska göra FET! 

Jag har endometrios och ska äntligen gör äggledarundersökning på tordag, är lite nervös för att det ska göra jätte ont. Hur var det för er? Gjorde det ont? Hur lång tid tog det?

• Hjärtefröjd
    Ylviz skrev 2011-08-08 13:43:27 följande:

Jag har endometrios och ska äntligen gör äggledarundersökning på tordag, är lite nervös för att det ska göra jätte ont. Hur var det för er? Gjorde det ont? Hur lång tid tog det?
    För mg tog det kanske tio minuter och gjorde inte alls ont. Hoppas det går bra för dig med!
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 13:32:59 följande:
    Hurra, vi får göra FET nästa vecka!!

Så nu håller vi tummarna för ÄL på fredag eller lördag...
    Toppen!! Håller tummarna för ÄL till fre/lör!

• Ylviz
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 13:54:08 följande:
    För mg tog det kanske tio minuter och gjorde inte alls ont. Hoppas det går bra för dig med!
     Låter bra! Nu känner jag mig mindre nervös
  • anmaelli
    Ylviz skrev 2011-08-08 13:43:27 följande:
    Hej!

Jag hoppar på här! Jag ringde oxå RMC idag, telefonkön var full redan kl 07.45 när jag vaknade. Men sen runt 10 fick jag faktisk en tid efter att ha terroringt dem var 5te minut. Verkar som att deras telefonkö öppnar för påfyllning igen när de har betat av lite folk.

Är det en äggledarspolning du ska göra? 
    VIll du verkligen veta?
    På mig gjorde det hemskt ont, faktiskt.. tyckte nog det var värre än äggplocket... men nu vill jag ju inte skrämma upp dig och folk upplever det VÄLDIGT olika, så det är inget att oroa sig för och det är ju en väldigt kort smärta, kanske totalt tog 15 min och det gjorde ju inte konstant ont då heller. 
    Det fixar du!! 
  • bebisdrömmar

Hallå alla kämpar! Ringde RMC idag för nytt försök. Skulle återkomma vid nästa mens. Har fortfarande inte fått någon koll efter missfallet. Min gyn säger att det inte behövs. Hoppas verkligen inte att det är nåt strul som försenar vårt andra försök! Jag småblödde länge länge efter missfallet, rosa på pappret, men skulle det vara något kvar borde jag väl få ont eller en infektion? Hoppas att allt rullar på så att det blir av innan vintern! Denna gången kommer jag dock kräva lokalbedövning vid äggplock! Lycka till alla! I höst är det vår tur ! :)

• Hjärtefröjd

Bebisdrömmar: Rekommenderar verkligen lokalbedövning, men det gäller att stå på sig... de kör ju helst utan på RMC.

• plask

Jag har också uppfattat det som att tlefonkön kan öppnas flera gånger om dagen. Det berodde på hur snabba samtalen var, ju kortare samtalen är, desto fler hinner dom beta av och nya kan ringa in. Så tjejer, fatta er kort

• Pinglan73

En "gammal" RMC-are önskar er alla lycka till i höst. Skickar lite peppningskramar. Ge inte upp!!!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf