• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Lisa 236

Nu sitter man här och fick vårt återförende av ett topp embryo (har två i frysen)  i onsdags.... (vårt första försök men fy vad denna väntan känns jobbig och osäker... man känner ju efter hela tiden som om man skulle få mens när som helst... (även om inget pekar på det ännu). Hoppas det går bra för er alla och att vi plussar snart kram på er

• g l i m r a

Fick tillbaka vårt toppembryo idag så nu ska denna stanna hos mig o bli våran lilla bebis. Detta är bestämt!
    Lisa236: min ruvartid har inte börjat och vill verkligen inte analysera men det är ju lätt, hmm. Lycka till kul att kunna följas åt:)

• Lisa 236

Glimra: jag hoppas verkligen det lyckas nu för er och ja roligt att kunna följas åt ...... Tack för lycka till och det det samma till er.

• Fru Lila

Har hängt i denna tråd för LÄNGE sedan när vi gjort våra två IVF-försök. Vi har ett ägg i frysen och jag undrar lite hur det går till när vi känner att det är dags att använda detta.
    När kontaktar jag RMC? Får man välja själv ostimulerat försök? Ägglossning, insättning, besök och kontroller? Ja om någon har genomgått detta så berätta gärna och jag är tacksam om jag får fråga en del. Har många funderingar och jag vill gärna veta hur det går till och vara förberedd.   

• Hjärtefröjd

Om du har regelbunden mens och egen ÄL så får du nog göra ostimulerad.

Det är nog bra att kontakta RMC så tidigt som möjligt, då att de kan planera in dig i "schemat". Sen ringer man den dag man får ÄL och gör FET tre dagar senare.

Lycka till!

• Hjärtefröjd

När vi gjort FEt/ET på vardagar så har det varit kl 13 som gäller, någon som vet om det är samma tid även på lördagar?

• Cathy

Hjärtans fröjd; på lördagar kan det vara lite tidigare, kl 10 ->

Fru Lila; välkommen tillbaka! Ni gjorde försök tidigare i år eller hur? Lycka till med FET!

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-27 13:01:39 följande:
    Cathy: Vad fint, då håller vi tummarna för positivt ÄL-test i morgon!
    Så roligt att du är igång igen! Håller tummarna för positivt ÄL test!
Svar på tråden rmc linköping - ivf