• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd

Det finns en beteendevetare knuten till RMC, men jag vet inte vem som "får" tid hos henne... eller vad hon fyller för funktion.

• MiaMorot
    Cathy skrev 2011-09-27 20:45:30 följande:

MiaMorot; på RMC beror det helt på vilken läkare ni får, om ni får välja metod. Jag fick tjata mig till den korta..
    Då börjar man cykeldag 3. Vill bara förbereda dig att ni troligen inte kan börja direkt RMC har (för) många patienter..Lycka till på mötet!

Hur kommer det isg att du ville ha den korta?

jag har hört att det är lite olika när i cykeln man börjar..  har hört allfrån dag 1-4, så därför tänkte jag höra med er som går i Linköping, där jag själv kommer gå, för att se vad som verkar vara vanligast där :)

Jag kommer träffa Karin Gunnarsdotter, så jag hoppas hon är bra :)    
  • Cathy
    MiaMorot skrev 2011-09-29 12:42:17 följande:
    jag har hört att det är lite olika när i cykeln man börjar..  har hört allfrån dag 1-4, så därför tänkte jag höra med er som går i Linköping, där jag själv kommer gå, för att se vad som verkar vara vanligast där :)
    Jag ville ha den korta för jag har anledning att tro att jag inte tål nedregleringen. I linköping börjar man alltid på dag 3 med korta metoden Flört Karin är jättebra! Lycka till! Glad
  • Jmelb
    MiaMorot skrev 2011-09-29 12:42:17 följande:

Jag har bara bra erfarenheter av Karin. Lycka till!
  • MiaMorot
    Cathy skrev 2011-09-29 15:06:54 följande:
    Jag ville ha den korta för jag har anledning att tro att jag inte tål nedregleringen. I linköping börjar man alltid på dag 3 med korta metoden Flört Karin är jättebra! Lycka till! Glad

så då lär jag definitivt inte få börja spruta samma dag som mötet, eftersom jag kommer vara där dag 4..? I min värld så tycker jag att man borde kunna kolla med ultraljud hur långt äggproduktionen redan kommit, och sen dosera medicinen därefter.. e dag hit eller dit kan ju inte störa så mycket..?
  • Hjärtefröjd
    MiaMorot skrev 2011-09-29 18:54:06 följande:
    så då lär jag definitivt inte få börja spruta samma dag som mötet, eftersom jag kommer vara där dag 4..? I min värld så tycker jag att man borde kunna kolla med ultraljud hur långt äggproduktionen redan kommit, och sen dosera medicinen därefter.. e dag hit eller dit kan ju inte störa så mycket..?
    Tyvärr är det oftast "fullt" på RMC , och då får man vänta en månad eller två på behandlingsstart.
  • Hjärtefröjd

Frågar igen... om man får positivt ÄL-test på en torsdag, gör man då FET på lördagen eller måndagen?

• Hjärtefröjd
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-29 19:58:24 följande:
    Frågar igen... om man får positivt ÄL-test på en torsdag, gör man då FET på lördagen eller måndagen?
    Hm, jag lär ju få positivt tidigast i morgon.. så egentligen spelar svaret ingen roll just den här månaden.
  • Hjärtefröjd

Men suck, jag missade nog ÄL den här månaden... så då blir det inget FET.

Igår var ÄL-stickorna vad jag skulle kalla positiva, men det digitala ÄL-testet visade ändå ingen glad gubbe. Idag är ÄL-testerna i princip blanka... och nej, ingen glad dubbe i dag heller.

Svar på tråden rmc linköping - ivf