• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Fru Lila

Cathy: Ja vi gjorde vårt andra försök februari-april, stämmer. Men nu frågar jag bara lite om FET och läser runt lite. Känner mig inte alls redo ännu. Men ev  i början nästa år kanske ändå. Men tack för lyckoönskningen, jag sparar denSkrattande

• MiaMorot

Är det några här som kör korta metoden? Hur kommer det sig isf? Och på vilken cykeldag började ni med sprutorna?

• Hjärtefröjd
    MiaMorot skrev 2011-09-27 19:46:24 följande:
    Är det några här som kör korta metoden? Hur kommer det sig isf? Och på vilken cykeldag började ni med sprutorna?
    Vi körde korta metoden och började på dag 3 (tror jag...). Vi fick önska vilken metod som skulle användas och då valde vi den korta.
  • MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-27 20:08:53 följande:
    Vi körde korta metoden och började på dag 3 (tror jag...). Vi fick önska vilken metod som skulle användas och då valde vi den korta.

jaså ni fick välja.. vad smidigt :) men vad beror er barnlöshet på? kan tänka mig att alla inte får välja..
  • Hjärtefröjd
    MiaMorot skrev 2011-09-27 20:15:03 följande:
    jaså ni fick välja.. vad smidigt :) men vad beror er barnlöshet på? kan tänka mig att alla inte får välja..
    Vi är oförklarligt barnlösa och jag svarade bra på korta metoden, så jag hoppas vi får köra den om vårt kommande FET inte lyckas. *håller tummarna*

Kommer ni köra långa eller korta?
  • Hjärtefröjd
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-27 20:21:01 följande:
    Vi är oförklarligt barnlösa och jag svarade bra på korta metoden, så jag hoppas vi får köra den om vårt kommande FET inte lyckas. *håller tummarna*

Kommer ni köra långa eller korta?
    Aha, nu såg jag att ni inte vet det än.. lycka till på mötet på RMC!
  • MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-27 20:22:47 följande:
    Aha, nu såg jag att ni inte vet det än.. lycka till på mötet på RMC!

Tack! :)

Jag hoppas på korta metoden och att vi för börja på direkten, det är väl dock inte så troligt.. men man kan ju hoppas :)  kommer förmodligen vara på cykeldag 4 när vi går på första mötet :)  
  • Cathy

Fru Lila; det är viktigt att man känner sig redo innan man sätter igång igen..Lycka till sen! {#emotions_dlg.flower}

MiaMorot; på RMC beror det helt på vilken läkare ni får, om ni får välja metod. Jag fick tjata mig till den korta..
    Då börjar man cykeldag 3. Vill bara förbereda dig att ni troligen inte kan börja direkt RMC har (för) många patienter..Lycka till på mötet!

• lisala

Någon av er som fått samtalshjälp efter att ha testat negativt på RMC?

Jag ringde och meddelade testresultat igår och sa att jag var i behov av att få prata med någon.. och det enda sköterskan kunde erbjuda mig var ett uppföljningssamtal med vår läkare.... Jag vill ju prata med en kurator!!!! Inte planera fler ivf:er...

Man måste vara frisk och stark för att orka få hjälp!! 

Svar på tråden rmc linköping - ivf