• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Hjärtans fröjd: nej vad tråkigt:( varför kan inget flyta på smärtfritt. Kram till er

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-09-30 12:53:08 följande:
    Hjärtans fröjd: nej vad tråkigt:( varför kan inget flyta på smärtfritt. Kram till er
    Jag pratade med RMC nu och berättade att två stickor var positiva igår, så de tyckte vi skulle utgå från det. Så nu gör vi FET trots allt, hoppas det inte är ett dumt...
  • g l i m r a

De ska ju veta sånt där så man får bara släppa kontrollen (hur lätt nu det är) håller tummarna för er.
    Jag har börjat analysera molande värk, om det börjar skifta färg på toapappret o ja kommer bli galen. Är på rd7 idag. När kan ja testa som tidigast? Mår pyton av denna väntan:(

• Pinglan73
    lisala skrev 2011-09-28 18:25:34 följande:
    Någon av er som fått samtalshjälp efter att ha testat negativt på RMC?

Jag ringde och meddelade testresultat igår och sa att jag var i behov av att få prata med någon.. och det enda sköterskan kunde erbjuda mig var ett uppföljningssamtal med vår läkare.... Jag vill ju prata med en kurator!!!! Inte planera fler ivf:er...

Man måste vara frisk och stark för att orka få hjälp!! 
    Efter missfall och neg test bad jag få stöd och att få prata med någon. Vi fick tid till en klinisk beteendevetare som heter Gunilla Sydsjö. Vet ju inte om hon finns kvar då detta är snart 2 år sedan. Men finns inte hon kvar måste det ju finnas någon ny. Hoppas du får kontakt med någon. Jag tror att det är jättebra att få prata av sig med någon annan än läkarna...
  • Pinglan73
    g l i m r a skrev 2011-09-30 14:07:27 följande:
    De ska ju veta sånt där så man får bara släppa kontrollen (hur lätt nu det är) håller tummarna för er.
    Jag har börjat analysera molande värk, om det börjar skifta färg på toapappret o ja kommer bli galen. Är på rd7 idag. När kan ja testa som tidigast? Mår pyton av denna väntan:(
    Jag har aldrig testat innan TD då det finns en anledning att vänta tills dess. Men förstår din iver, man vill veta men ändå inte. ..jag tror dock att det är lite tidigt ännu. Håller alla tummar och tår.
  • Jmelb
    Pinglan73 skrev 2011-09-30 14:36:04 följande:
    Efter missfall och neg test bad jag få stöd och att få prata med någon. Vi fick tid till en klinisk beteendevetare som heter Gunilla Sydsjö. Vet ju inte om hon finns kvar då detta är snart 2 år sedan. Men finns inte hon kvar måste det ju finnas någon ny. Hoppas du får kontakt med någon. Jag tror att det är jättebra att få prata av sig med någon annan än läkarna...
    Gunilla Sydsjö är kvar på RMC.
  • g l i m r a

Jag behöver råd, är det nån av er som har fått som en akut mensvärk bara sådär som håller i sig 30-60 s sen försvinner det helt?

• MiaMorot
    g l i m r a skrev 2011-10-01 10:28:01 följande:
    Jag behöver råd, är det nån av er som har fått som en akut mensvärk bara sådär som håller i sig 30-60 s sen försvinner det helt?

Jag läste en blogg igår om en tjej som gjorde IVF, och hon hade sån värk flera gånger varje dag från ruvardag 3 (om jag minns rätt), Hon fick sitt barn 9 månader senare :)
  • g l i m r a

Då kanske man inte ska släppa hoppet än.. Känns jätte skumt. Men sen har ja molande ibland oxå så just det känns precis som mens. Att man ska ha så svårt att se positivt nångång.

• lisala
    Pinglan73 skrev 2011-09-30 14:36:04 följande:
    Hej! 
    Ja det är fortfarande hon fick jag höra. Är hon bra? Konstigt att de sa första gången jag ringde RMC och efterfrågade någon pyskolog/beteendevetare etc. att de inte hade någon men att de kunde boka in mig på ett vanligt läkarbesök.. för att när jag sen ringer dagen efter och är förbannad får en remiss till Sydsjö direkt!! Ingenting flyter på inom vården, det är min erfarenhet!! 
Svar på tråden rmc linköping - ivf