Jmelb skrev 2011-10-03 11:19:48 följande:
Jag blir lite ledsen på RMC för att nu har vi gjort våra 2 IVF försök och när man meddelar dom att försök inte lyckats så får man automatiskt inte träffa läkarna utan man kan endast få en telefontid..
Men då vi inte längre har några landstingsfinansierade försök kvar så vill ju både jag och min man träffa läkaren för att diskutera hur vi kan gå vidare och vilken vidare hjälp bl.a de kan erbjuda eller hur vi kan gå vidare privat. Diskutera våra försök m.m. och hur stor chans vi har om vi fortsätter försöka..
Jag tycker att det är så konstigt att detta samtal inte "INGÅR" i behandlingsprocessen..
visst kan jag prata med läkaren över telefon men oavsett om min man och jag diskuterat vad vi vill fråga så är det alltid bättre att båda får samma information än att en annan ska återberätta..
men alla kanske inte tycker och tänker som jag.??
Jag förstår helt hur du menar! Efter misslyckade försök vill man gärna diskutera hur man kan gå vidare men läkarkontakten på RMC är minst sagt undermålig. Nu när vi kom till RMC för ÄP så ville jag ställa lite frågor om första försöket men eftersom vi nu hade en annan läkare sa hon att hon inte kan besvara mina frågor eftersom hon inte var med förra gången. Men allt borde ju stå skrivet i journalen!
Delvis pga av de här känns inte behandlingen som individuell på RMC..
Lycka till! Stor styrkekram