• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • körsbärspajen
    Cathy skrev 2011-10-03 13:59:56 följande:
    Jag förstår helt hur du menar! Efter misslyckade försök vill man gärna diskutera hur man kan gå vidare men läkarkontakten på RMC är minst sagt undermålig. Nu när vi kom till RMC för ÄP så ville jag ställa lite frågor om första försöket men eftersom vi nu hade en annan läkare sa hon att hon inte kan besvara mina frågor eftersom hon inte var med förra gången. Men allt borde ju stå skrivet i journalen!

Delvis pga av de här känns inte behandlingen som individuell på RMC..

Lycka till! Stor styrkekram
    Men vad håller de på med.... så många patienter som de har så måste de väl ändå titta i journalen för de kan ju omöjligt komma ihåg allt...... Tråkigt att de inte kan svara på dina frågor
  • Cathy
    körsbärspajen skrev 2011-10-03 14:05:54 följande:
    Men vad håller de på med.... så många patienter som de har så måste de väl ändå titta i journalen för de kan ju omöjligt komma ihåg allt...... Tråkigt att de inte kan svara på dina frågor
    Jag har också funderat på vad de håller på med. Jag förstår att de inte har svar på alla frågor och kan inte alltid veta vad som gått snett men något borde väl en överläkare veta?? Men till svar får man bara ' vi byter metod för att prova ngt nytt'. De är jättetrevliga och bra på ÄP men jämfört med de individuella behandlingarna man får utomlands så känns det inte bra. Och sverige som borde vara föregångare på ivf?
  • Jmelb

Jag tycker att RMC:s bemötande m.m. när vi har varit där har varit bra och både läkare och sjuksköterskor har tagit hand om mig, så jag vill inte dra någon dålig stämpel på RMC.. men jag tycker verkligen att det är konstigt att det inte finns planerad tid för disk. av resultat.. för JAG tycker det ingår i själva behandlingen..

Min man ringde dit idag och pratade med dom.. (min man kan verkligen stå på sig och utrycka sin mening på ett bra sätt.. till skillnad från mig.. som antingen bara köper läget eller blir för irriterad och inte säger något konstruktivt Glad)

Först sa han att vi ville träffa läkare och diskutera samt få våran journal.. men sjuksköterskan kunde inte lösa detta utan vi kunde få en telefontid med läkaren, men det kunde ta "NÅGRA" månader innan dess..
    förstår inte varför jag måste vänta några månader när behandlingen slutade nu..
    Det hela slutade med att vi fick en telefontid imorgon som dom klämt in UTANFÖR läkarens telefontid..

konstiga rutiner i mina öron..

• Cathy

melb; vi har också blivit bra bemötta i linköping! De är alla så snälla!
    Det jag är besviken på är hur svårt det är att få tel tid till en läkare. Och att man inte får svara på frågor varför det inte går bra. Grattis till tel tiden!! Förstår vad du menar med att din man kan stå på sig Flört

• g l i m r a

Är det nån som har nåt tips på bra privat klinik om man ska fortsätta försöka?

• körsbärspajen
    g l i m r a skrev 2011-10-03 15:41:12 följande:
    Är det nån som har nåt tips på bra privat klinik om man ska fortsätta försöka?
    Nu vet jag inte vart du bor men de klinker som har bra resultat och man hör mycket gott om är ju : Carl von Linne, uppsala, IVF kliniken i Falun, Fertilitetscentrum (CA) Göteborg, neråt landet ska väl Öresund i Malmö vara bra med.
    FAlun och Göteborg satsar ju mycket på långtidsodling så det beror ju lite på vad du vill testa för något..... 
  • körsbärspajen

Stockholm har väl med många bra kliniker men då kan man ju lika väl åka till Uppsala och de är ju billigare med....

• körsbärspajen
    Jmelb skrev 2011-10-03 14:53:29 följande:

Jag tycker att RMC:s bemötande m.m. när vi har varit där har varit bra och både läkare och sjuksköterskor har tagit hand om mig, så jag vill inte dra någon dålig stämpel på RMC.. men jag tycker verkligen att det är konstigt att det inte finns planerad tid för disk. av resultat.. för JAG tycker det ingår i själva behandlingen..

Min man ringde dit idag och pratade med dom.. (min man kan verkligen stå på sig och utrycka sin mening på ett bra sätt.. till skillnad från mig.. som antingen bara köper läget eller blir för irriterad och inte säger något konstruktivt Glad)

Först sa han att vi ville träffa läkare och diskutera samt få våran journal.. men sjuksköterskan kunde inte lösa detta utan vi kunde få en telefontid med läkaren, men det kunde ta "NÅGRA" månader innan dess..
    förstår inte varför jag måste vänta några månader när behandlingen slutade nu..
    Det hela slutade med att vi fick en telefontid imorgon som dom klämt in UTANFÖR läkarens telefontid..

konstiga rutiner i mina öron..

men ska man behöva bli arg för att få tid..... annars brukar det ju vara 2 månaders väntetid.
    Hoppas du får ett bra samtal i morgon då
  • g l i m r a

Bor i JKPG så Gbg hade ju varit ett bra alternativ kanske

Svar på tråden rmc linköping - ivf