• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Jmelb
    g l i m r a skrev 2011-10-03 15:41:12 följande:
    Är det nån som har nåt tips på bra privat klinik om man ska fortsätta försöka?

Jag har idag tagit kontakt med Carl von linne i uppsala.. de har samarbetsdoktorer lite överallt i sverige så man gör behandlingen "hemma" på orten och så sker ägguttag och insättning i uppsala. gå in på deras hemsida.

jag bor i linköping och här är samarbetsdoktorn karolinakliniken. Det som är bra med karolinakliniken att de även är samarbetsdoktor med Falun och göteborg, så jag hoppas starkt på att karolinakliniken kan rekommendera mig den klinik som passar vår chans att bli gravida bäst..
  • Jmelb

GÖTEBORG Jan H Johansson Nordstadstorget 6 031-7116620
    Fertilitetscentrum i Göteborg

kolla upp någon av dessa

• körsbärspajen
    g l i m r a skrev 2011-10-03 15:53:58 följande:
    Bor i JKPG så Gbg hade ju varit ett bra alternativ kanske
    Då kan du ju göre på distans via Carl johan grankvist eller Maya mottagningen
  • Jmelb

förlåt glimra.. jag läste lite snabbt. trodde du bodde i göteborg..
    I jönköping heter carl von linnes samarbetspartner "gallerians läkarmottagning

• körsbärspajen
    Jmelb skrev 2011-10-03 16:00:49 följande:
    GÖTEBORG Jan H Johansson Nordstadstorget 6 031-7116620
    Fertilitetscentrum i Göteborg

kolla upp någon av dessa
    Vem är han?
  • Emsie83
    körsbärspajen skrev 2011-10-03 14:04:19 följande:
    Hur lågt var ditt AMH?
    Ring igen! 
    Hade amh på 0,54 och jag är 28 år. Känns sådär. Den tidigare läkaren (överläkare) som vi har träffat verkade mer mån om att vi ska behandlas så fort som möjligt och då hade de bara fsh-värdet. Men det blir väl kanske skillnad när man aldrig har träffats i verkligheten utan pratar bara på tele.

Jag har bara blivit bra bemött när jag varit på plats, däremot kan jag känna att viss personal som svarar i tele kunde varit trevligare då man är väldigt utsatt när man ringer. (men hon kanske hade en dålig dag vad vet jag)
    Jag tycker det är viktigt att då man lägger på luren ska det kännas bra och man ska få känna sig hörd.
    It only takes one!
  • Jmelb
    körsbärspajen skrev 2011-10-03 16:07:46 följande:
    Vem är han?

Såg att han var samarbetsdoktor med carl von linnes klinik i uppsala
  • LillaRäven

Hur lång är väntetiden på ivf i Linköping?

Svar på tråden rmc linköping - ivf