• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    LillaRäven skrev 2011-10-05 20:04:09 följande:
    påbörja behandlingen Glad
    Vi har fått vänta som mest två månader, men det gäller att ringa så fort man funderar att köra igång så att de kan planera en i schemat.

De stänger för julen i början av december och öppnar i mitten/sluten av januari, så just nu kan det kanske vara längre väntetid.
  • LillaRäven

Okej! Vi vet inte om vi kan få biologiska barn än, men jag gillar att ligga steget före. För man gör inget annat än å vänta...känns det som!

• g l i m r a

Dion: hemskt ledsen att säga detta men hela den här karusellen är en enda lång väntan:(

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-10-05 21:46:39 följande:
    Dion: hemskt ledsen att säga detta men hela den här karusellen är en enda lång väntan:(
    Ja verkligen, på privata kliniker verkar allt gå så mycket snabbare...
  • LillaRäven

Jo men hur fungerar det där då? Om vi får ut spermier vid en biopsi på sjukhuset hur ska dom ta sig till den privata kliniken? För privata kliniker gör väl inte testikelbiopsi? Inte i Linköping eller?

• strössel

Glimra: Jag har gått på Maya kliniken har du varit där ? Dom är helt underbara där, fast det är kötid om man inte har varit där innan vet inte om det är ändrat nu. Men vi stod i kö till att få komma till Maya kliniken i ca 7 månader sen till slut så fick vi ivf genom Linköping från det läkaren skickade in tog det ca 3 månader !

• g l i m r a

Strössel: undrar hur det funkar om man vill köpa försök genom fertilitetscentrum GBG??

• körsbärspajen
    g l i m r a skrev 2011-10-08 20:49:02 följande:
    Strössel: undrar hur det funkar om man vill köpa försök genom fertilitetscentrum GBG??
    Du betalar 20000 kr till CA och 4000 kr till Maya mottagningen (då ingår alla ultraljud där i ett paket pris alternativt betalar du 1000 kr per ultraljud du måste göra)

Vill du köpa 3 pack så är det 40000 kr till CA och sen betalar du till Maya per behandling du måste göra, så max 12000 kr till Maya 
  • körsbärspajen
    LillaRäven skrev 2011-10-08 19:11:51 följande:
    Jo men hur fungerar det där då? Om vi får ut spermier vid en biopsi på sjukhuset hur ska dom ta sig till den privata kliniken? För privata kliniker gör väl inte testikelbiopsi? Inte i Linköping eller?
    Man kan förflytta spermier mellan klinikerna men kostar några tusen. Tror de flesta privata kliniker gör biopsi.
  • körsbärspajen
    strössel skrev 2011-10-08 19:15:06 följande:
    Glimra: Jag har gått på Maya kliniken har du varit där ? Dom är helt underbara där, fast det är kötid om man inte har varit där innan vet inte om det är ändrat nu. Men vi stod i kö till att få komma till Maya kliniken i ca 7 månader sen till slut så fick vi ivf genom Linköping från det läkaren skickade in tog det ca 3 månader !
    Nu är det inte kö på Maya inte om man går privat 
Svar på tråden rmc linköping - ivf