• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Cathy
    bebisdrömmar skrev 2012-02-13 10:53:52 följande:

Tack för svaret! Jag fick tillbaka ett 2-dagars, så då förstår jag att det är alldeles för tidigt än. Måste försöka lugna ner mig nu! :)
    Ja, embryot gillar nog mest lugn Flört Lycka till! kram
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-13 10:52:30 följande:
    Ni som gjort korta metoden på RMC nyligen. Vilken dag har ni fått börja spruta?
    Jag trodde alla på RMC får börja med sprutor CD3? Skulle jag vara du skulle jag be att få 'kompensation' för sista försöket, du som fick börja så sent. Visa dem den här:
    http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=391
    (Toppen, läste att du ska till Aten!) kram

• Hjärtefröjd

Jag tycker mig ha läst att fler fått börja spruta på dag 5, men det kanske bara är jag ändå. Om vi gör vårt sista försök på RMC någon gång så kommer jag att vägra börja spruta senare än dag 3...

• Cathy

Kliniken jag går på nu sa att man senast ska börja spruta CD3, det har ju att göra med dels antal blåsor och att det växer i jämn takt. Jag tycker RMC har gjort ett fel i din behandling och egentligen borde de stå för det misstaget..

• Ljusgläntan

Jag har också fått 20 dagar som TD. Måste bara säga vad snälla och vad man känner sig omhändertagen på rmc i linköping. Toppenbra personal. Önskar bara att man hade lite mer att säga till om (såsom val av antal ägg vid insättning) men sverige har ju regler som gäller i hela landet.

• Hjärtefröjd

MiaMorot: Var resultatet bättre eller sämre än tidigare gånger? Jag menar vid ET och eventuella till frysen? Vårt resultat var ju skitdåligt den här gången jämfört med förra.

• MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-13 18:27:50 följande:
    MiaMorot: Var resultatet bättre eller sämre än tidigare gånger? Jag menar vid ET och eventuella till frysen? Vårt resultat var ju skitdåligt den här gången jämfört med förra.

Det var första gången för oss. Men slutresultatet blev ett toppembryo till mig och inga till frysen. Men det kan man ju inte säga om det berodde på äggen eller spermierna...
Svar på tråden rmc linköping - ivf