• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • plask
    MiaMorot skrev 2012-02-05 09:27:13 följande:
    förresten... ni som gjort äggplock..  till frukost ska man ju dricka klar, söt dryck. Men vad är det då? :)  kan det vara saft tex?  är det en klar dryck? 
    Inga mjölkprodukter... det kan man må illa av. Inte kaffe och te heller. Nyponsoppa är ok, det mättar, saft och juice går också bra.
    Lycka till!
  • körsbärspajen
    plask skrev 2012-02-05 15:49:19 följande:
    Inga mjölkprodukter... det kan man må illa av. Inte kaffe och te heller. Nyponsoppa är ok, det mättar, saft och juice går också bra.
    Lycka till!
    Bm sa till mig att äta yogurth för att man skulle må mindre illa och det har hjälpt mig jättemycket och det var likadant när vi gjorde IVF i Göteborg då sa de samma sak där med
  • plask

Tydligen olika åsikt från klinik till klinik på den punkten också

• Jmelb

min bm sa även till mig att det var bra om jag kunde få i mig lite söt yoghurt, utöver juice eller saft.. dock skulle man undvika kaffe och the som är vätskedrivande.

• plask

Så här står det i många informationer inför operationer. ÄP är ju ingen operation, men man ska likväl fasta....

"Vatten, kaffe/te utan mjölk, klar saft/juice utan fruktkött, andra klara drycker men inte mjölk och mjölkprodukter
    Använd gärna sockerhaltiga drycker som minskar de obehag som kan förekomma vid fasta."

• Jmelb

Kan det vara skillnad när man får bedövning och narkos??? Alltså att man ska undvika mjölkprodukter vid narkos?? Intressant, tycker jag att klinikerna säger olika.

• MiaMorot

hmm okej.. det är ju lite olika bud, som med allt annat  :)  men jag köpte hem sockerdricka, och det får väl bli min frukost imorn :)

• bebisdrömmar

Gjorde äp idag med lokalbedövning. Himmelriket!!! Kände ingenting! Kände ett litet stick när de la bedövningen men samtidigt gav de mig morfin så jag upplevde inte smärtan som något som gjorde ont. På ena sidan kände jag absolut ingenting, på andra sidan kände jag att nåt var där men absolut ingen smärta. Ni som är oroliga: be om lokalbedövning! Första gången jag gjorde äp utan lokalbedövning trodde jag på allvar att jag skulle dö! Det gjorde så sjukt ont! Att uppleva dagens ingrepp med lokalbedövning var därför heeeelt underbart! Är lättad över att denna metod finns om jag behöver gå igenom detta igen.

• Hjärtefröjd

Jaaa, lokalbedövning är fantastiskt. Jag tjatade till mig det första gången och fick det utan tjat andra gången. Och båda mina ÄP har varit helt smärtfria!

Svar på tråden rmc linköping - ivf